CRM liiketoiminnassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: ICB006AS2A-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.06.2023 - 18.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.08.2023 - 13.10.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
Opettajat
Anna-Maria Asell
Seppo Karisto
Ryhmät
TA4PB
TA4PB Tiko
TA4PA
TA4PA Tiko
TA4PC
TA4PC
EVENING
Iltaopetus
BLENDED
Monimuotototeutus
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
ICB006AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

VKO1 Ennakkotehtävä
VKO 3 Käsitteet kuntoon -harjoitustehtävä
VKO 5 CRM ja liiketoimintaprosessit

Loput tehtävät kurssin päätöspäivään mennessä lähettävä arvioitavaksi.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakso koostuu
- luennoista
- yksilö- ja ryhmätehtävistä
- käytännön harjoituksista

Opintojakso on mahdollista suorittaa myös näyttämällä aiemmin hankittu osaaminen. Mikäli sinulla on aiemmin hankittua osaamista opintojakson sisällöstä, olethan yhteydessä opettajaan jo toteutuksen ensimmäisellä viikolla.

Intro

Haluatko ymmärtää, miten yritykset rakentavat vahvoja asiakassuhteita ja miksi CRM on kriittinen osa nykypäivän liiketoimintaa? Tämä opintojakso vie sinut käytännönläheisesti asiakkuudenhallinnan (CRM) maailmaan huomioiden sekä teknologian että liiketoiminnan näkökulman.

Opintojakson aikana opit, miten CRM-järjestelmät auttavat hallitsemaan asiakastietoa, tehostamaan prosesseja ja tukemaan strategista päätöksentekoa. Sinulle tulee tutuksi, miten markkinointia voidaan automatisoida, miten myyntitiimit hyödyntävät CRM:ää tehokkuuden lisäämiseksi ja miten asiakaspalveluprosesseja rakennetaan CRM:ään. Lisäksi tarkastellaan CRM:n roolia liiketoimintastrategiassa ja sen tulevaisuutta uusien teknologioiden valossa.

Kurssin päätteeksi osaat suunnitella liiketoimintaprosesseja CRM-ympäristössä, hallitset keskeisen terminologian ja sinulla on konkreettista kokemusta CRM-järjestelmän käytöstä sekä loppu- että pääkäyttäjän näkökulmasta.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin alussa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso on verkkototeutus ja se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä. Opintojaksolla järjestetään verkkotapaamisia, jotka ilmoitetaan kurssin alussa. Ohjausta tehtävien tekemiseen voi saada verkkotapaamisten yhteydessä tai varaamalla kurssiopettajalta ajan tapaamiselle. Kurssille osallistuminen vahvistetaan tekemällä pieni ennakkotehtävä.

Työelämäyhteydet

Kurssilla tutustaan CRM-järjestelmän käyttöön ja hallintaan. Opetus ja harjoitustehtävät ovat suunniteltu tunnistaamaan ja ratkaisemaan CRM -caseja liiketoimintalähtöisesti. Vierailevia luennoitsijoita voi olla mukana kurssilla saatavuuden mukaan. GDPR -tietosuoja-asetus osana CRM -ratkaisua, mitä se tarkoittaa ja mitä huomioida jotta yritys noudattaa Euroopan Unionin laatimaa tietosuoja-asetusta tietojenkäsittelyssä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla on pakollinen tentti, josta tulee saada minimissään arvosana 1.

Kansainvälisyys

Kurssimateriaalia englanniksi ja käytettävät ohjelmistot voivat olla englanninkielisiä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Mikäli opiskelijalla on osaamista riittävästi kurssi oppimistavoitteisiin nähden, opiskelija voi hakea arvosanaa AHOT-prosessin kautta. Se tapahtuu kahdessa vaiheessa, jossa ensin lähetetään AHOT-hakemus, jonka perusteella arvioidaan AHOT-kelpoisuus. Jos AHOT-kelpoisuus todetaan, siitä ilmoitetaan opiskelijalle jonka jälkeen varsinainen AHOT-prosessi suoritetaan loppuun. Tästä opiskelija saa arvosanan.

Oppimistehtävät

Ennakkotehtävä kurssille osallistumiseen
CRM -käsiteharjoitus
CRM ja liiketoimintaprosessit
CRM ja datan käsittely liiketoiminnassa
Salesforce Admin Beginner Trailhead
Reflektoiva essee
GDPR opiskelu ja harjoitustehtävä verkossa (vapaaehtoinen)

Arviointitavat

Oppimistehtävät. Jokainen pakollinen harjoitustehtävä arvioidaan ja se on osa kurssiarvostelua.

Go back to top of page