Palvelumuotoilun menetelmät (2 op)
Toteutuksen tunnus: CUS8LH107-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 13.06.2022 - 18.11.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 22.08.2022 - 16.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 100
- Koulutus
- AVO Avoin ammattikorkeakoulu
- AMKosaaja
- Opettajat
- Kristiina Laine
- Ryhmät
-
NONSTOPNONSTOP -toteutus
-
AVOINAMKAvoimen AMK:n toteutus
-
LUKIOLukiolaisille tarkoitettu toteutus
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
-
AMKosaaja22SAMKosaaja syksy 2022
- Opintojakso
- CUS8LH107
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Opintojakso alkaa 22.08.2022
Tehtävien 1.-3. dl 28.11.2022
Tehtävien 4.-8. dl 15.12.2022
Opintojakso loppuu 16.12.2022
Opintojakso on esitietovaatimus opintojaksolle CUS8LH108 Palvelun asiakaskokemuksen kehittäminen.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti verkko-oppimisympäristössä. Opetuskieli on suomi. Materiaaleja on sekä suomeksi että englanniksi.
Oppimateriaalit
Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media. Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing. Sekä muu oppimisympäristössä jaettu materiaali.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Itsenäistä opiskelua verkko-oppimisympäristössä. Opintojakso on suunniteltu itsenäisesti tehtäväksi annettujen ohjeiden ja materiaalien avulla. Opintojaksolla tulet tutustumaan palvelumuotoilun kirjallisuuden ja luentotallenteiden kautta palvelumuotoilun periaatteisiin, prosessiin, sekä menetelmiin ja työkaluihin. Opintojakson tehtävissä voi edetä omaan tahtiin opintojakson aikana, tarkistatehtävien viimeiset palautusajat aikataulusta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Oppimistehtävät
Opintojakso koostuu kahdeksasta osiosta, joissa jokaisessa on tehtävä/tehtäviä.
1. Johdatus palvelumuotoiluun
2. Palvelumuotoilun prosessi
3. Palvelumuotoiluajattelu
4. Kohti asiakaskeskeisyyttä
5. Asiakasymmärryksen kerääminen
6. Palvelumuotoilun työkaluja
7. Persoonat ja palvelupolku
8. Reflektointi ja palaute
Arviointitavat
Arviointi koostuu opintojakson tehtävistä, kaikki tehtävät on palautettava. Tarkemmat tehtäväohjeet ja arviointikriteerit esitellään orientaatiomateriaalissa opintojakson alussa. Opintojakson arviointeja tehdään pääsääntöisesti kerran viikossa, poislukien loma-ajat.
Arvioidaan asteikolla 0-5.