Palvelumuotoilun menetelmätLaajuus (2 op)

Opintojakson tunnus: CUS8LH107

Opintojakson perustiedot


Laajuus
2 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun periaatteet ja prosessin. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun teoriat, menetelmät ja työkalut. Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun menetelmiin erilaisten esimerkkien ja tehtävien kautta.

Sisältö

Palvelumuotoilun prosessi ja keskeiset menetelmät.

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

-

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti verkko-oppimisympäristössä. Opetuskieli on suomi. Materiaaleja on sekä suomeksi että englanniksi.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opiskelija
- tunnistaa palvelumuotoilun prosessin vaiheet ja peruskäsitteet
- osaa nimetä palvelumuotoilun menetelmiä prosessin eri vaiheissa

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelija
- osaa kuvata palvelumuotoilun prosessin
- osaa valita yhden keskeisen menetelmän jokaiseen palvelumuotoilun prosessin vaiheeseen
- ymmärtää palvelumuotoilun hyödyn liiketoiminnan kehittämisessä

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelija
- osaa ehdottaa menetelmiä palvelumuotoilun prosessin eri vaiheisiin perustellusti ja kuvailla menetelmiä
- osaa soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä itsenäisesti annettuihin esimerkkitapauksiin

Oppimateriaalit

Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media. Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing Luennoilla jaettavat artikkelit ja muu materiaali.

Siirry alkuun