Palvelujen tuotteistaminen ja palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: CUS4LH101A-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.06.2020 - 28.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.08.2020 - 16.10.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Eliisa Sarkkinen
Tuija Koskimäki
Opintojakso
CUS4LH101A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Etätunnit tiistaisin 25.8-13.10.2020 klo 12:00-15:45

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Päivätoteutus, virtuaalitoteutus, opinnollistaminen.
Projektityöskentely, luennot, kirjallisuustehtävät, vertaisarviointi
Aiemmin hankittu osaaminen on mahdollista osoittaa näytön avulla.

Oppimateriaalit

Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum
Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media.
Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing
Luennoilla jaettavat artikkelit ja muu materiaali
Gröönroos, C. (2015): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, Talentum, Ekonomia-sarja (soveltuvin osin)

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opiskelija on suorittanut perusopintojen moduulit sekä vähintään yhden liiketalouden suuntautumisopintojen perusmoduulin tai hankkinut muulla tavalla vaadittavan osaamisen.
Opintojakso on osa Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet –suuntautumista ja siihen kuuluvaa 10op:n moduulia Palvelusuunnittelu ja -myynti. Moduulissa on kaksi osaa:
OSA A: Palvelujen tuotteistaminen ja palvelumuotoilu 5 op sekä
OSA B: B2B-myyntityö ja myynnin johtaminen 5op

Moduulissa on yhteinen projektitehtävä, joka tehdään ryhmissä.

Opetustunnit etäyhteydellä Zoomissa tiistaisin 25.8-13.10.2020 klo 12:00-15:45

Työelämäyhteydet

Projektityö, mahdollisia yritysvierailuja ja vierailevia luennoitsijoita.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutuksella ei ole tenttiä. Opiskelijat tekevät ryhmässä projektityön ja raportin. He myös kirjoittavat yksillöllisen oppimisreflektion, joka koostuu kolmesta pääteemasta.

Kansainvälisyys

Aihealueita tarkastellaan myös kansainvälisestä näkökulmasta ja käytössä on myös englanninkielistä materiaalia.

Oppimistehtävät

Opiskelija ymmärtää palvelun tuotteistamisen ja muotoilun periaatteet ja prosessin. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun teoriat, menetelmät ja työkalut, sekä niiden soveltaminen käytäntöön. Opintojakson aikana opiskelijat tarkastelevat olemassa olevaa asiakaslähtöisesti, hyödyntäen palvelumuotoilun prosessia sekä menetelmiä.
Moduulissa on yhteinen ryhmässä tehtävä projektitehtävä.

Go back to top of page