Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen (6 op)

Toteutuksen tunnus: CUS1LH101B-3025

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.08.2019 - 25.10.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.10.2019 - 13.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Toimipiste
Malmin toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Opettajat
Leena Korttilalli
Ryhmät
EVENING
Iltaopetus
Opintojakso
CUS1LH101B

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Aikataulu näkyy Moodlessa.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Lähiopetustoteutus, johon liittyy tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit.

Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.

Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.

Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).

Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.

Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015-2018. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16.-18. painos. Edita, Helsinki. (tenttikirja)
Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.
Löytänä, J. & Korkiakoski, K. 2014. Asiakkaan aikakausi. Rohkeus + rakkaus = raha. Talentum. Viro.
Löytänä, J. & Kortesuo, K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. Helsinki.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Monimuotototeutus, jossa on lähiopetusta,verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin esitys sekä tentti Moodlessa.
Ennakkotehtävä Moodlessa. Lähiopetus: ma vkot 43, 45, 48, vko 50 ma-ti 17:40-20:30 Malmin toimipisteessä.
Tämä CUS1LH101B-3002 Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen -opintojakso on osa Asiakasosaaja-moduulia (15op). Ilmoittaudu kaikkiin muihinkin moduulin osiin: CUS1LH101A-3002 Myynti- ja palvelutaidot, CUS1LH101C-3002 ja CUS1LH101D-3002 Svenska för affärslivet.

Työelämäyhteydet

Projektissa kuvataan asiakkaan ostopolku ja analysoidaan asiakaskokemus valitun tuotteen/palvelun ostossa. Tunnistetaan esimerkkiyrityksen kehittämiskohteita asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiajankohdat ilmoitetaan Moodlessa. Uusinta Examissa.

Kansainvälisyys

Markkinointiin ja asiakkuuksiin liittyvät käsitteet käydään läpi myös englanniksi. Luentomateriaalina voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia.
Moduulissa painotetaan vakuuttavan ja vastuuntuntoisen kieli- ja viestintätaidon merkitystä kotimaisessa ja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja kansainvälisiä yhteyksiä solmittaessa.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Aikaisemmin hankitun osaamisen opiskelija voi osoittaa näytöllä (erillinen näyttötentti Examissa)

Oppimistehtävät

Projektitehtävä tiimityönä: asiakaspolku ja asiakaskokemuksen kehittäminen.

Arviointitavat

Projektitehtävä 50%
Tentti 50%

Go back to top of page