Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen (6 op)
Toteutuksen tunnus: CUS1LH101B-3025
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.08.2019 - 25.10.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.10.2019 - 13.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Toimipiste
- Malmin toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HELI Liiketalouden koulutusohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Aikataulu näkyy Moodlessa.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetustoteutus, johon liittyy tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit.
Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.
Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.
Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.
Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)
Oppimateriaalit
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015-2018. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16.-18. painos. Edita, Helsinki. (tenttikirja)
Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.
Löytänä, J. & Korkiakoski, K. 2014. Asiakkaan aikakausi. Rohkeus + rakkaus = raha. Talentum. Viro.
Löytänä, J. & Kortesuo, K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. Helsinki.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Monimuotototeutus, jossa on lähiopetusta,verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin esitys sekä tentti Moodlessa.
Ennakkotehtävä Moodlessa. Lähiopetus: ma vkot 43, 45, 48, vko 50 ma-ti 17:40-20:30 Malmin toimipisteessä.
Tämä CUS1LH101B-3002 Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen -opintojakso on osa Asiakasosaaja-moduulia (15op). Ilmoittaudu kaikkiin muihinkin moduulin osiin: CUS1LH101A-3002 Myynti- ja palvelutaidot, CUS1LH101C-3002 ja CUS1LH101D-3002 Svenska för affärslivet.
Työelämäyhteydet
Projektissa kuvataan asiakkaan ostopolku ja analysoidaan asiakaskokemus valitun tuotteen/palvelun ostossa. Tunnistetaan esimerkkiyrityksen kehittämiskohteita asiakaskokemuksen parantamiseksi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiajankohdat ilmoitetaan Moodlessa. Uusinta Examissa.
Kansainvälisyys
Markkinointiin ja asiakkuuksiin liittyvät käsitteet käydään läpi myös englanniksi. Luentomateriaalina voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia.
Moduulissa painotetaan vakuuttavan ja vastuuntuntoisen kieli- ja viestintätaidon merkitystä kotimaisessa ja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja kansainvälisiä yhteyksiä solmittaessa.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Aikaisemmin hankitun osaamisen opiskelija voi osoittaa näytöllä (erillinen näyttötentti Examissa)
Oppimistehtävät
Projektitehtävä tiimityönä: asiakaspolku ja asiakaskokemuksen kehittäminen.
Arviointitavat
Projektitehtävä 50%
Tentti 50%