Customer and Marketing SkillsLaajuus (6 cr)

Course unit code: CUS1LH101B

General information


ECTS credits
6 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen (CUS1LH101B) osa Asiakasosaajamoduulia

Opiskelija perehtyy asiakasarvoa tuottavaan monikanavaiseen myyntiin ja markkinointiin. Hän oppii myyntityön ja asiakkaan kohtaamisen perustaidot. Opiskelija osaa hyödyntää digitalisaation tuomia mahdollisuuksia. Opiskelija osaa viestiä ruotsin kielellä ymmärrettävästi työelämän yleisissä, alakohtaisissa ja asiakaspalvelutilanteissa suullisesti ja kirjallisesti.

Contents

Moduulin osat:

Myynti- ja palvelutaidot 6 op (CUS1LH101A)

Asiakkuus- ja markkinointiosaaminen 6 op (CUS1LH101B)

Svenska i affärslivet 3 op (CUS1LH101C)

Starting level and linkage with other courses

Opiskelija on suorittanut moduulin Liiketoimintaosaaja BUS1LH102 tai hänellä on vastaava osaaminen. Lisäksi hän on suorittanut hyväksytysti ruotsin tasokokeen tai opintojakson Ruotsin valmentavat opinnot (5 op).

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Lähiopetustoteutus, johon liittyy tehtävät, projektityöskentely, itsenäinen työskentely sekä tentit.

Monimuotototeutus, jossa on osittain lähiopetusta ja osin verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.

Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.

Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen).

Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Tämä opintojakso on mahdollista ahotoida liiketalouden yleisinä näyttöpäivinä. Mikäli jo hallitset opintojakson tavoitteissa mainitut asiat, voit osoittaa osaamisesi näyttöpäivässä. Silloin sinun ei tarvitse osallistua opintojakson toteutukselle, vaan näytät osaamisesi ennakkotehtävillä ja näyttöpäivään osallistumalla. Älä siis ilmoittaudu toteutukselle MyNetissä.

Lisätietoa opintojakson ahotoinnista ja linkki näyttöpäivän ilmoittautumiseen löytyy Moodlesta. Siellä ovat myös kaikki näyttöön liittyvät ohjeet. Opettajaan ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä.
(Kirjoita etusivun Etsi kursseja -hakuun Liiketalouden näytöt. Kirjaudu alustalle kurssiavaimella: näyttö.)

Assessment criteria - grade 1

Osaamistaso 1-2: Opiskelija

tuntee markkinoinnin kilpailukeinot.
tuntee erilaisia asiakastiedon lähteitä.
tunnistaa erilaisia asiakasryhmiä.
tunnistaa keskeisiä markkinointiin liittyviä juridisia näkökulmia.
tunnistaa asiakkaan ostopolun eri vaiheet.

Assessment criteria - grade 3

Osaamistaso 3-4: Opiskelija

tuntee markkinoinnin kilpailukeinojen mahdollisuudet yrityksen menestyksen välineenä.
osaa hankkia asiakastietoa.
osaa ryhmitellä asiakkaita joidenkin kriteereiden avulla.
osaa hankkia tietoa markkinointiin liittyvien juridisten kysymysten ratkaisemiseksi.
osaa kuvata asiakkaan ostopolun erilaisissa palvelukanavissa.

Assessment criteria - grade 5

Osaamistaso 5: Opiskelija

osaa soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja yrityksen menestyksen välineenä.
hyödyntää asiakastietoa asiakasymmärryksen kartoittamiseksi.
osaa ryhmitellä asiakkaita useiden kriteereiden avulla ja soveltaa ryhmittelyä asiakkuuden hoitamisessa.
ottaa toiminnassaan huomioon keskeiset markkinointiin liittyvät juridiset näkökulmat.
osaa kehittää asiakaskokemusta ostopolun tuottaman tiedon perusteella.

Learning materials

Armstrong, G. & Kotler, P. 2012. Marketing: an introduction, International edition, 11. painos tai uudempi. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Education, Inc.

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki.

Löytänä, J. & Korkiakoski, K. 2014. Asiakkaan aikakausi. Rohkeus + rakkaus = raha. Talentum. Viro.

Löytänä, J. & Kortesuo, K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. Helsinki.

Tunneilla jaettu tai ilmoitettu muu materiaali.

Go back to top of page