H2H-viestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: COM4HM002-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2024 - 02.02.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 05.02.2024 - 05.04.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 31 - 50
- Koulutus
- LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
- PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
- LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus
- Opettajat
- Eeva Puhakainen
- Tanja Vesala-Varttala
- Ryhmät
-
EVENINGIltaopetus
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- COM4HM002
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Lukkarin mukaan
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, projekti- ja pienryhmätyöskentelyä sekä verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla.
Toteutuksen vastuuopettaja tiedottaa tarkemmin AHOTin soveltamisesta. Lisätietoja AHOT-prosessista löytyy
https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Olet varmasti huomannut, että markkinointiviestinnässä on jo pitkään korostunut tuote- ja organisaatiokeskeisen lähestymistavan sijaan kyky puhutella tavoiteltavia kohderyhmiä inhimillisesti. Mutta miten tämä tapahtuu?
H2H- viestinnän kurssi auttaa sinua löytämään uusia tehokkaita ja asiakaslähtöisiä näkökulmia markkinointiviestinnän eri osa-alueisiin: brändiviestinnästä ja vaikuttamarkkinoinnista rekrytointiviestintään.
Oppimateriaalit
Kotler P, Pfoertsch W and Sponholz, U. 2021. H2H Marketing - The Genesis of Human-To-Human Marketing. Saatavissa e-kirjana Finnassa.
+ opettajan Moodlessa jakama ja opiskelijoiden itsenäisesti hakema materiaali
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Osallistuminen lähiopetukseen: Kaikkiin työpajoihin / opetuskertoihin osallistuminen ei ole pakollista, mutta erittäin suositeltavaa ja aktiivinen osallistuminen vaikuttaa kurssin arvosanaan positiivisesti (katso tehtävät).
Koska kyseessä on kontaktikurssi, videomateriaalia ei ole saatavilla, mutta opettajan työpajoissa jakamat esitysmateriaalit ja muu kirjallinen materiaali tulee Moodleen.
Opetusillat / työpajat Pasilassa lukkarikoneen mukaan 7.2, 14.2, 28.2, 6.3, 13,3, 27.3 ja 3.4
Kurssi on luonteeltaan hyvin interaktiivinen ja työpajat lukkariin merkittyinä aikoina noudattavat yhteisöllisen oppimisen pedagogiikka
a) Johdatus teemaan
b ) Ryhmäharjoitus teemaan liittyen
c) Palautetta ja pohdintaa
Huomaa, että opiskelijoiden on opetuskertojen lisäksi varattava aikaa yksilö-/ryhmäopintoihin viikoittain, koska tällä 5 opintopisteen kurssilla on vain noin 20 tuntia "opetusta". Arvosanasta ryhmätyön osuus on 30 % ja loppu märääytyy henkilökohtaisten suoritusten perusteella.
Työelämäyhteydet
Kurssilla analysoidaan ajankohtaisia työelämän tapauksia ja esimerkkejä. Mahdollisesti vierailija.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan kurssin aloituskerralla.
Kansainvälisyys
Opetusmateriaali on suurelta osin kansainvälistä (ja osin englanniksi).
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen vastuuopettaja tiedottaa tarkemmin AHOTin soveltamisesta kurssin aloituksessa.
Tutustu myös AHOT-ohjeisiin https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
HUomioi, että work and study mallia ei lähtökohtaisesti sovelleta master-opiskeliuun.
Oppimistehtävät
Tarkemmat tehtävänkuvaukset käydään läpi kurssin aloituskerralla, mutta lyhyesti kurssin arviointimatriisi on seuraavanlainen:
Yksilötentti max 40 p
(Ryhmissä tehtävä) H2H analyysi / esitys 30 p
Työpajat Pasilassa max 30 p (edellyttää paikallaoloa kuutena iltana)
+ 2 Extra-tehtävät max 15 p/tehtävä. Näiden tehtävien avulla on mahdollista "paikata" poissaoloja" lähiopetuksesta
Arviointitavat
Arviointikriteerien mukaan