Tällä toteutuksella on viisi (5) opetuskertaa Zoomissa.
Pedagoginen lähtökohta toteutuksella on "learning by doing". Menestyksekäs oppiminen saavutetaan aktiivisella osallistumisella luennoille ja oma-aloitteisella työskentelyllä Moodlessa. Arvosanan perusteena ovat Moodlessa määritellyt tehtävät, joista osa pisteytetään automaattisesti, osan arvioi toteutuksen opettaja.
Toteutuksen lopuksi ilmoittaudutaan Wihissä opinnäytetyöprosessiin. Opintojaksoa ei suositella suoritettavaksi ennen kuin opinnäytetyön aloitus on ajankohtainen (toteutusta seuraavalla periodilla).
Moodlen ja luentojen materiaali sekä Haaga-Helian opinnäytetyöohjeistus.
Suositeltava kirjallisuus:
Hakala, J. T. 2022. Hyvä, parempi, valmis - Opinnäyteopas ammattikorkeakouluille. Gaudeamus Oy. Helsinki. (Myös e-kirja.)
Heikkilä, T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Edita. Helsinki. (Myös e-kirja.)
Hirsjärvi, S. & Hurme, H. Tutkimushaastattelu: Teemahaastattelun teoria ja käytäntö. Gaudeamus Helsinki University Press. Helsinki. (Myös e-kirja.)
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. Tutki ja kirjoita. 13. painos tai uudempi. Tammi. Helsinki. (Myös e-kirja.)
Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A. Tiede ja teksti: Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. 3. painos tai uudempi. Gaudeamus Oy. Helsinki. (Myös e-kirja.)
McNiff, J. & Whitehead, J. Action Research. Routledge. (E-kirja.)
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. Kehittämistyön menetelmät: Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. 3. painos tai uudempi. Sanoma Pro Oy. Helsinki. (Myös e-kirja.)
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Tammi. Helsinki. (Myös e-kirja.)
TENK (tutkimuseettinen neuvottelukunta) Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsitteleminen Suomessa. Pdf-tiedosto. Helsinki.
Vilkka, H. Tutki ja kehitä. 4. tai uudempi painos. PS-kustannus. Jyväskylä. (Myös e-kirja.)
Yin, R. K. Case study research: Design and methods. 3. painos tai uudempi. Sage. Thousand Oaks.
Työelämäyhteys syntyy myöhemmin opinnäytetyön kautta.
Haagan toimipiste
Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Suomi
Menetelmäkirjallisuutta ja alan terminologiaa tulisi pystyä ymmärtämään myös muilla kuin suomen kielellä
15.01.2024 - 17.05.2024
Opintojaksolla on teemakohtaisia tehtäviä ja kokoava tehtävä, joiden perusteella muodostuu arvosana (ks. tarkemmin Moodle ja jäljempänä kohta Arviointitavat). Lisäksi tehdään tuntiharjoituksia ja Moodlen harjoituksia, jotka eivät vaikuta arvosananmuodostukseen, mutta tuottavat käytännön osaamista.
02.01.2024 - 12.01.2024
Opetuskerrat Zoomissa klo 11.15-14.45
24.1.2024
- Opinnäytetyö Haaga-Heliassa
- Tavoitteen asettelu
28.2.2024
- Tietoperusta
- Tiedonhaku
- Raportointi ja tukea kirjoittamiseen
3.4.2024
- Tutkimus- ja kehittämismenetelmät: kvantitatiivinen tutkimusote
- Kyselylomake Webropol-ohjelmalla
24.4.2024
- Tutkimus- ja kehittämismenetelmät: kvalitatiivinen tutkimusote
- Kehittämistyön menetelmiä
15.5.2024
- Tutkimusetiikka
- Tutkimuksen luottavuuden pohdinta
Tehtävät ovat Moodlessa. Joissakin tehtävissä on viimeinen palautuspäivämäärä ilmoitettu. Muissa tehtävissä on edeltävyysehtona aikaisempien tehtävien suoritus.
Tutkimus- ja kehittämisosaamisen opintojaksosta (ANA001HH1A) on kaikki toteutustavat: contact, blended, online ja virtual. Opintojakson näyttö suoritetaan Exam-tenttinä.
Saija Laitinen
7 - 20
Arvosana muodostuu teemakohtaisten tehtävien ja kokoavan tehtävän yhteispistemäärästä
(0 - 100).
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu pistemäärien summasta seuraavasti:
0 - 39 > Hylätty
40 - 59 > arvosana 1
60 - 69 > arvosana 2
70 -79 > arvosana 3
80 - 89 > arvosana 4
90 - 100 > arvosana 5
HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
0.00 op
2.00 op
H-5