KONTAKTITUNNIT (teemat)
Orientaatio, käyttöteoria
Oppijakeskeisyys, oppimisympäristöajattelu
Pedagogisen prosessin rakentaminen, arviointi oppimisen tukena
Tammikuu: yhteisen tekemisen jakaminen, Dweck: Kasvun asenne, menetelmät
Koulutusseminaarit 2X kokopäivä
Ryhmäkohtaiset: 2 X käsikirjoituksen sparraus (opiskelija itse varaa ajan
2 kertaa opettaja seuraamassa opetusta (opiskelija infoaa aikataulun)
KÄYTÄNNÖN TOTEUTUS
OPISKELIJA SUUNNITELEE JA TOTEUTTAA KOULUTUSPROSESSIN
Opiskelija observoi erilaisia oppimisympäristöjä ja oppimisprosesseja oppijan näkökulmasta
Opiskelijaa suunnittelee ja toteuttaa koulutuskokeilussaan oppimisen arviointiprosessin
Teppo Rantala
Koli, H. 2017. Innoita oppimaan: Miten luoda oppimiselle mahdollisuuksia ja tehdä oppimisesta mukaansatempaavaa. [Karjalohja]: House of Leading & Learning Oy.
Toivola, M., Peura, P. & Humaloja, M. 2017. Flipped learning: Käänteinen oppiminen. 1. painos. Helsinki: Edita.
Dweck, C. S. & Mustavuori, J. 2021. Mindset: Menestymisen psykologia. 2. uudistettu painos. Helsinki: Viisas Elämä. Myös 1. painos käy.
Opinnoissa on työelämätoimeksianto.
Vierumäen toimipiste
Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Suomi
Ei kv-yhteyttä.
31.10.2022 - 19.05.2023
Opintojaksolla opiskelija kouluttaa noin 10 h koulutuskokonaisuuden valitsemalleen kohderyhmälle. Koulutuksen suunnitteluvaiheessa hän tekee taustoittavan tehtävän, pedagogisen käsikirjoituksen sekä loppuvaiheessa reflektoi oppimaansa. Näiden tehtävien lisäksi opiskelija kirjoittaa lukupäiväkirjan kirjasta Carol Dweck: Mondset.
29.11.2021 - 17.12.2021
Opinnot alkavat marraskuussa 2022 ja päättyvät huhtikuussa 2023.
Ei vaihtoehtoisia toteutustapoja.
Tiina Laiho, Milla Reponen
15 - 30
Itse-, vertais- ja opettaja-arviointi.
LOT Liikunnan ja vapaa-ajan koulutusohjelma
3.00 op
0.00 op
H-5