Johdanto
- Ymmärrät mitä vastuullinen matkailu tarkoittaa
- Ymmärrät, miksi vastuullista matkailua kannattaa opiskella
Sosiaalinen ja ympäristövastuu liiketoiminnassa
- Osaat käyttää vastuulliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä työyhteisössäsi, asiakastyössäsi sekä vuorovaikutuksessa sidosryhmiesi kanssa.
- Tunnistat matkailualan yrityksen sosiaaliset ja ympäristövaikutukset, ja tutustut tapoihin mitata ja arvioida niitä.
- Osaat etsiä kestävään kehitykseen, laatuun ja turvallisuuteen liittyvää tietoa ja soveltaa sitä alan työtehtävissä ja toiminnan kehittämisessä.
- Osaat edistää kestävän kehityksen periaatteiden ja vastuullisen liiketoiminnan toteutumista omassa toiminnassa.
Vastuullisen liiketoiminnan johtaminen
- Osaat kuvata ja arvioida liiketoimintaa ja johtamista sidosryhmäajattelun ja vastuullisen liiketoiminnan näkökulmista.
- Osaat suunnitella, kehittää ja arvioida asiakaslähtöisiä ja taloudellisesti, sosiaalisesti sekä ympäristövastuullisia ratkaisuja.
- Tiedät tärkeimmät vastuullista liiketoimintaa ohjaavat ohjeet ja standardit.
Strateginen vastuullisuus
-Tiedät strategisen johtamisen peruskäsitteet ja tärkeimmät analyysimenetelmät
-Tunnistat vastuullisuuden merkityksen kilpailutekijänä ja uusien liiketoimintamallien mahdollistajana
-Osaat huomioida vastuullisuus- ja arvokysymyksiä strategiatyössä
-Osaat osallistaa henkilöstöä ja muita sidosryhmiä vastuullisessa liiketoiminnan määrittelyyn, kehittämiseen ja arviointiin.
Vastuullisuusviestinnän perusteet
- Tiedät, mitä vastuullisuusviestintä on ja miksi se on tärkeää
- Osaat viestiä vaikuttavasti toimintasi ja organisaatiosi vastuullisista teoista asiakkaillesi ja muille sidosryhmille soveltuvalla tavalla ja soveltuvissa kanavissa.
- Osaat asettaa tavoitteita vastuullisuusviestinnällesi, kehittää vastuullisuusviestintääsi ja seurata niiden toteutumista.