•   Vastuullisen matkailuyrityksen johtaminen TOU005AS3A-3005 19.08.2024-30.07.2025  5   (DEMO) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija
    - osaa johtaa liiketoimintaa vastuullisista näkökulmista eri sidosryhmät huomioiden
    - osaa soveltaa taloudellisesti, sosiaalisesti sekä ekologisesti kestäviä ratkaisuja liiketoiminnassa
    - hallitsee Sustainable Travel Finland -ohjelman tuomat mahdollisuudet yrityksen liiketoiminnan kehittämiseksi
    - tuntee keskeisimmät vastuullisuussertifikaatit ja niiden tuomat mahdollisuudet
    - tunnistaa ja hyödyntää matkailutoimialan keskeisiä verkostoja matkailuorganisaation toiminnan johtamisessa.
    Sisältö
    1. strateginen johtaminen taloudelliselta, ekologiselta ja sosiokulttuuriselta kannalta
    2. asiakasymmärryksen ja tulevaisuuden ennakoinnin tärkeys vastuullisen liiketoiminnan kehittämiselle
    3. sidosryhmät ja verkostot sekä niiden merkitys vastuulliselle johtamiselle
    4. vastuullisuussertifikaatit ja -järjestelmät johtamisen työkaluina
    5. Sustainable Travel Finland -ohjelma
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Tuntee vastuulliseen strategiseen johtamiseen liittyvät käsitteet. Tietää Sustainable Travel Finland -ohjelman vastuulliseen johtamiseen tuomat mahdollisuudet. Ymmärtää asiakastuntemuksen ja tulevaisuuden ennakoinnin tärkeyden. Osaa nimetä keskeisimpiä vastuullisuussertifikaatteja ja -järjestelmiä. Tunnistaa tärkeimpien matkailualan verkostojen merkityksen vastuulliselle johtamiselle.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Osaa käyttää vastuullisuuden tuomia mahdollisuuksia matkailuorganisaation strategisessa johtamisessa. Hyödyntää Sustainable Travel Finland -ohjelmaa matkailuliiketoiminnan vastuulliseen kehittämiseen. Soveltaa asiakasymmärrystä ja tulevaisuuden ennakoinnin menetelmiä vastuullisen yritystoiminnan parantamiseksi. Vertailee ja valitsee parhaiten liiketoimintaa tukevia vastuullisuussertifikaatteja ja -järjestelmiä. Osaa käyttää matkailualan keskeisimpiä verkostoja organisaation vastuullisessa johtamisessa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Kehittää strategista johtamista taloudellisen, sosiokulttuurisen sekä ekologisen vastuullisuuden näkökulmista. Osaa analysoida matkailuorganisaation toimintaa Sustainable Travel Finland -ohjelman kautta. Osaa luoda uusia vastuullisia kilpailukeinoja asiakasymmärryksen ja tulevaisuuden ennakoinnin pohjalta. Arvioi valittujen vastuullisuussertifikaattien ja -järjestelmien vaikuttamista liiketoimintaan. Osaa kehittää omaa vastuullista liiketoimintaa matkailualan keskeisimpiä verkostoja avulla.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tämä on näyttö- eli DEMO-toteutus opiskelijoille, jotka jo osaavat opintojaksolla opittavat tiedot ja taidot. Opintojaksolla ei ole opetusta tai tapaamisia

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    19.08.2024 - 30.07.2025

    Ilmoittautumisaika

    10.01.2025 - 10.01.2025

    Ryhmä
    • DEMO
    Opettaja

    Antti Kurhinen, Rilla Engblom

    Paikkoja

    1 - 40

    Koulutus

    RESTO Restonomi

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    2.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5