Osaa toteuttaa matkailuyrityksen strategiatyötä vastuullisesti. Osaa soveltaa strategisen suunnittelun työkaluja matkailuyrityksen kehittämisessä. Osaa tunnistaa asiakkuuksia sekä asiakkuuksien johtamisen elementtejä. Osaa tunnistaa muutos- ja kehittämisprosessiin liittyvät mahdollisuudet ja haasteet sekä arvioida sen toteuttamiskelpoisuuden ja kannattavuuden.
Sisältö
* Matkailuliiketoiminnan toimintaympäristön analysointi ja trendit
* Asiakasryhmien ja asiakkuuksien tunnistiminen matkailuyrityksessä
* Asiakastiedon hyödyntäminen matkailualan strategisessa johtamisessa
* Investoinnit ja kannattava liiketoiminta matkailuyrityksessä
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija hahmottaa hotelli-, ravintola- ja matkailualan toimintaympäristön erityispiirteet. Osaa nimetä asiakasryhmiä ja tunnistaa asiakkuuksien merkityksen.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Osaa soveltaa keskeisiä strategiamenetelmiä matkailuliiketoiminnassa.Tunnistaamatkailuyrityksen toimintaympäristön trendejä ja muutoksia. Osaa analysoida asiakasryhmiä ja niiden merkitystä osana strategiatyötä ja matkailuyrityksen liiketoimintaa. Osaa soveltaa joitakin investointi- ja kannattavuuslaskennan menetelmiä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa analysoida yrityksen toimintaympäristöä, asiakkuuksia sekä arvioida tehtyjä valintoja. Opiskelija osaa tehdä kehitysehdotuksia matkailuyrityksen strategioihin ja niiden toteuttamiseen. Osaa tehdä investointi- ja kannattavuuslaskelmia sekä arvioida niitä.