Osaa analysoida toimintaympäristöä, ennakoida ja hyödyntää tutkimustietoa ja dataa. Osaa tuottojohtamisen peruskäsitteet sekä osaa soveltaa tuottojohtamisen periaatteita liiketoiminnassa. Tunnistaa tuottojohtamisen, hinnoittelun sekä jakelun keskinäiset yhteydet. Osaa käyttää tuottojohtamisen työkaluja. Osaa soveltaa, analysoida ja arvioida tunnuslukuja ja mittareita liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Tuottojohtamisen käsitteet, strateginen ja taktinen tuottojohtaminen matkailuliiketoiminnan eri osa-alueilla. Hinnoittelumenetelmien ja jakelukanavien yhteensovittaminen ja arviointi. Toimintaympäristön analysointi ja liiketoiminnan ennakointi sekä tutkimustiedon ja datan analysointi ja niiden hyödyntäminen. Tuottojohtamisen merkitys ja hyöty liiketoiminnassa. Toiminnan tunnusluvut ja mittarit. Tuottojohtamisen käytännön työkalut ja menetelmät.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Tunnistaa toimintaympäristön ja ennakoinnin merkityksen tuottojohtamisessa. Tunnistaa tuottojohtamisen periaatteita liiketoiminnassa. Osaa nimetä tunnuslukuja, mittareita ja tuottojohtamisen työkaluja.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Ymmärtää toimintaympäristön ja ennakoinnin merkityksen tuottojohtamisessa. Tunnistaa ja käyttää tuottojohtamisen periaatteita liiketoiminnassa. Osaa nimetä ja käyttää tunnuslukuja, mittareita ja tuottojohtamisen työkaluja.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Osaa analysoida toimintaympäristöä, ennakoida ja hyödyntää tutkimustietoa ja dataa. Osaa soveltaa tuottojohtamisen periaatteita ja työkaluja liiketoiminnassa. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida tuottojohtamisessa tarvittavia tunnuslukuja ja mittareita liiketoiminnan kehittämisessä.