Tunnistaa matkailualan liiketoiminnan ja liiketoimintaympäristön, kuten keskeiset toimijat, liikeideat, verkostot ja ymmärtää alan erityispiirteet. Hahmottaa matkailun motivaatiotekijät. Osaa käyttää matkailualan käsitteitä ja tilastoja sekä ymmärtää alan merkityksen globaalisti ja lokaalisti. Ymmärtää, mitä työtehtäviä ja mahdollisuuksia matkailuala tarjoaa.
Sisältö
Matkailualan käsitteet, määritelmät ja tilastot. Matkailualan keskeiset toimijat, verkostot, liikeideat ja erityispiirteet.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa nimetä joitakin matkailualan peruskäsitteitä ja matkailuteollisuuteen vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija tunnistaa joiltakin osin matkailuliiketoiminnan vaikuttavuutta. Opiskelija tiedostaa alan päätoimijat ja verkostot.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija tietää matkailualan käsitteet ja matkailuliiketoimintaan vaikuttavia tekijöitä ja osaa käyttää niitä oikeassa kontekstissa. Opiskelija ymmärtää alan merkityksen globaalisti ja lokaalisti ja tiedostaa alan merkittävimmät verkostot ja toimijat sekä niiden liikeideat.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida matkailuliiketoimintaan vaikuttavia tekijöitä eri näkökulmista, sekä gloabaalisti että lokaalisti. Opiskelija osaa arvioida matkailuklusterin eri toimijoiden välisiä riippuvuussuhteita ja ymmärtää matkailuliiketoiminnan kokonaisuuden. Opiskelija on sisäistänyt alan liiketoimintamallit ja osaa analysoida niiden eroja.
Lisätiedot
Läsnäolo:
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla.
Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.