•   ICT-sovellusohjelmat myynnin ja palvelun tukena 1 TOO2LS201-3030 22.08.2022-14.10.2022  5   (LS4C, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    muuttaa sanallisen prosessikuvauksen prosessikaavioksi ja piirtää sen Microsoft Visio sovelluksella
    tunnistaa liiketoiminnan järjestelmien perusparametreja
    käyttää ERP- ja CRM-järjestelmien perustoimintoja oston, myynnin sekä valmistuksen perusprosesseissa.
    siirtää tietoa ERP-ja CRM järjestelmistä esimerkiksi MS Office ohjelmiin ja hyödyntää niissä tietoa (esimerkiksi lajittelu, suodatus, nimikorttien tekeminen)
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Työvälineohjelmat 1, Liiketoimintaympäristö tutuksi, Yrityksen prosessit
    Sisältö
    Prosessien kuvaus Microsoft Visiolla
    Microsoft NAV ERP
    SalesForce CRM
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Arvosana 1
    Opiskelija tuntee toiminnanohjauksen ja asiakkuudenhallintajärjestelmien (myöhemmin ERP ja CRM) käsitteitä ja mahdollisuuksia organisaation toiminnassa.??
    Opiskelija on tutustunut ERP, CRM sekä prosessien kuvauksen järjestelmien käyttöön ja osaa avustetusti toimia niissä.??
    Opiskelija on tutustunut esimerkkeihin, joilla ERP- ja/tai CRM -järjestelmistä tuotua tietoa hyödynnetään MS Office ohjelmissa.??
    Opiskelijalla on haasteita aikataulujen noudattamisessa ja/tai ryhmätyöskentelyssä.?
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa jäsentää ja kuvata organisaation liiketoimintaprosesseja Visio-ohjelmalla itsenäisesti.?
    Opiskelija osaa käyttää ERP- ja CRM-järjestelmien perustoimintoja.??
    Opiskelija tunnistaa ERP/CRM -järjestelmien perusparametreja.?
    Opiskelija osaa siirtää tietoa ERP-ja CRM järjestelmistä esimerkiksi MS Office ohjelmiin ja hyödyntää tietoa esimerkkitapauksissa.?
    Opiskelija osaa pääsääntöisesti aikatauluttaa työskentelyään.?
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa jäsentää ja kuvata organisaation liiketoimintaprosesseja Visio-ohjelmalla sujuvasti.?
    Opiskelija osaa käyttää ERP- ja CRM-järjestelmien perustoimintoja sujuvasti.
    Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa myös opintojakson harjoitusten ulkopuolisiin tapauksiin.??
    Opiskelija osaa aikatauluttaa työskentelyään erinomaisesti.?
    Lisätiedot
    Opintojaksosta on tarjolla lähiopetukseen perustuvia toteutuksia sekä verkkototeutus

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Viikoittaiset prosessien kuvauksen, toiminnanohjauksen ja asiakkuuksien hallinnan tehtävät sekä tentit.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Kaikki opiskelumateriaalit saatavilla oppimisalustalla.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Tentti ma 26.9.2022
    Uusinnat Marraskuu 2022. Tarkemmat tiedot Moodlessa

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    22.08.2022 - 14.10.2022

    Oppimistehtävät

    Johdanto liiketoimintaa tukeviin järjestelmiin Prosessien kuvaaminen Visiolla ERP-harjoitukset Microsoft NAV-järjestelmällä CRM-harjoitukset Salesforce-järjestelmällä

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Ryhmä
    • LS4C
    • BLENDED
    • LS4D
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    AHOT: Tutustu kurssin osaamistavoitteisiin ja materiaaleihin ja tee itsellesi ahotointisuunnitelma arvosanatavoiteineen ja ole opintojakson ensimmäiseen viikkoon mennessä yhteydessä kurssin opettajaan.

    Opettaja

    Heli Lankinen, Anna-Maria Asell

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Jatkuva näyttö oppimistehtävien viikoittaisessa tekemisessä sekä tentit

    Koulutus

    LIIDI Liiketoiminnan palveluratkaisujen ja kielten koulutusohjelma

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    3.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5