Opetus keväällä 2021 on virtuaalista, mutta yhteisöllistä tekemällä oppimista ja yhteisöllistä osaamisen kehittämistä pienryhmissä. Luennot ovat työskentelyn aiheisiin johdattelevia. Opinnot ja tehtävät peilaavat yritysten ja organisaatioiden arkea. Toteutukseen voi kuulua vierailuluentoja tai yritysprojekteja. Opiskelijat soveltavat oppimaansa omissa organisaatioissaan. Oppimistehtävät liittyvät strategian ymmärtämisen, toteuttamisen ja työyhteisön tai verkoston strategisen yhteiskehittämisen edistämiseen.
Clegg, S. R., Schwitzer, J., Whittle, A. & Pitelis, C. 2017. Strategy: Theory and Practice. 2nd Ed.. Sage Publications tai
· Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K., Angwin, D. & Regnér, P. 2017. Exploring strategy: text and cases. 11th ed. Pearson Education Limited.
· Hämäläinen, V., Maula, H. & Suominen, K. 2016. Digiajan strategia. AlmaTalent. Helsinki. (myös e-kirjana)
· Kostamo, T. (toim.) 2017. Miten innostusta johdetaan. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu. Helsinki.
·Whittington, R. 2019. Opening strategy: professional strategists and practice change, 1960 to today. Oxford University Press 2019.
· Hassi, Paju & Maila 2015. Kehitä kokeillen – organisaation käsikirja. Talentum.
Ja/tai muu soveltuva englannin ja suomenkielinen strategiakirjallisuus ja ajankohtaismateriaali.
Tehtävissä hyödynnetään opiskelijoiden omia kokemustaustoja ja työympäristöjä. Oppisisältöjä peilataan kiinnostavien työelämän organisaatioiden toimintamalleihin.
Pasilan toimipiste
Ei kirjallista tenttiä. Suullisia ja yhteisöllisiä työskentelytapoja, joissa työskentelyä arvioidaan. Suullisia suorituksia voi korvata kirjallisilla reflektioilla sopimuksen mukaan.
Suomi
Opiskelijoiden omat kokemustaustat ja työympäristöt tuovat kansainvälisen näkökulman opintojaksolle. Kansainvälisyys voi myös näkyä käsiteltävien tapausten muodossa, oppikirjoissa, artikkeleissa sekä tehtävissä.
18.01.2021 - 19.03.2021
1. Ennakkotehtävänä alan kirjallisuuteen tutustumista ja omien strategisten osaamisten ja ajatusten pohdintaa kirjallisuuden ja herätekysymysten avulla. 2.Tuntitehtävinä yhteisöllistä yhteiskehittämistä, kirjallisuuden ja käytännön mallien kokeilevaa soveltamista oppimistilanteissa ja opiskelijoiden työkonteksteissa. 3. Oppimisen reflektointi kirjallisuuteen peilaten opintojakson lopussa.
04.01.2021 - 15.01.2021
Järjestetään seuraavan kerran suomeksi keväällä 2021
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT). Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, hän voi osoittaa osaamisensa toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Ahotoinnissa on oleellista tehdä osaaminen näkyväksi yhdistäen "teoriaa ja käytäntöä" sopivassa suhteessa. Ahotointi on opiskelijalähtöinen projekti ja edellyttää opiskelijalta itsenäistä tutustumista kurssin oppimistavoitteisiin ja sisältöhin ja näyttötavan ehdottamista näiden pohjalta. Lisätietoja AHOT-prosessista löytyy MyNetistä.
Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.
Eija Kärnä
15 - 40
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1 - 5.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
0.00 op
0.00 op
H-5