•   Palvelun asiakaskokemuksen kehittäminen SER042AS2A-3001 16.09.2024-13.12.2024  3   (NONSTOP, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen kehittämisen merkityksen yrityksen liiketoiminnan kehittämiseksi. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun menetelmien soveltaminen käytäntöön. Opintojakson aikana opiskelijat tarkastelevat olemassa olevaa tai uutta palvelua asiakaslähtöisesti palvelukokemuksen parantamiseksi.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opiskelija on suorittanut opintojakson SER033AS2A Palvelumuotoiluajattelu tai hankkinut muulla tavalla vastaavan osaamisen.
    Opintojaksot SER033AS2A Palvelumuotoiluajattelu 2 op yhdessä SER042AS2A Palvelun asiakaskokemuksen kehittäminen 3 op vastaavat Liiketalouden tradenomitutkinnon opintojaksoa SER006AS2A Palvelumuotoilun perusteet 5 op.
    Sisältö
    Palvelumuotoiluajattelu opintojaksolla opittujen palvelumuotoilun menetelmien soveltaminen asiakaskokemuksen kehittämiseksi.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    - hyödyntää palvelumuotoilun prosessia ja yksittäisiä menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämiseksi.
    - tietää palvelukokemuksen merkityksen palvelukehittämisessä
    - tunnistaa palvelun laatuun vaikuttavat tekijät
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    - osaa hyödyntää palvelumuotoilun työvälineitä määritellyssä palveluympäristössä
    - osaa kuvata palveluprosessin sekä palvelun tarjoajan että asiakkaan näkökulmasta
    - osaa määritellä palvelukokemuksen tasot asiakkaan tarpeita vastaavaksi
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    - osaa soveltaa innovatiivisesti palvelumuotoilun prosessia sekä työvälineitä palveluympäristö huomioon ottaen
    - osaa kehittää asiakasryhmäkohtaista palvelukokemusta perustuen kerättyyn asiakasymmärrykseen
    - osaa määritellä perustellen miten palvelun laatua tulisi kehittää asiakaan näkökulmasta

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. [Helsinki]: Alma Talent. Tuulaniemi, J. (2011): Palvelumuotoilu, Talentum Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. (2013). Service design: From insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media. Stickdorn, M. (2018): This is service design methods: A companion to this is Service design doing. Moodlessa saatavilla oleva muu materiaali ja artikkelit.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    16.09.2024 - 13.12.2024

    Ilmoittautumisaika

    01.08.2024 - 06.11.2024

    Ryhmä
    • NONSTOP
    • AVOINAMK
    • VIRTUAL
    • INSTRUCTED
    Opettaja

    Kristiina Laine

    Paikkoja

    30 - 100

    Koulutus

    AVO Avoin ammattikorkeakoulu

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    3.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5