Tämän opintojakson suorittanut opiskelija ymmärtää mitä asiakaskokemus tarkoittaa, ja kuinka sitä voi kehittää liiketoiminnassa. Opiskelija osaa hyödyntää asiakasymmärryksen menetelmiä ja kehittää asiakaskokemusta sekä palvelumuotoilun että elämyksellisyyden keinoin.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei vaadittuja edeltävyysopintoja eikä sidonnaisuutta muihin opintojaksoihin.
Sisältö
Onnistunut asiakaskokemus osana kannattavaa liiketoimintaa.
Asiakasymmärrys sekä elämyksellisyys osana onnistunutta asiakaskokemusta.
Palvelumuotoilun hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa määritellä asiakaskokemuksen sekä ymmärtää sen merkityksen liiketoiminnassa. Osaa luokitella asiakasymmärryksen menetelmiä sekä valita sopivia palvelumuotoilun menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämisen tueksi. Tunnistaa elämyksellisyyden osana palvelua ja yhdistää elämyksellisyyden onnistuneeseen asiakaskokemukseen ja kannattavaan liiketoimintaan.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa analysoida asiakaskokemuksen kehittämisen merkitystä liiketoiminnassa. Osaa soveltaa asiakasymmärryksen ja palvelumuotoilun menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämisessä. Osaa määritellä palvelutuotteen elämyksellisyyden ja soveltaa sitä kannattavaan liiketoimintaan.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa perustella asiakaskokemuksen kehittämisen merkityksen palveluliiketoiminnassa. Osaa suunnitella keinoja, joilla asiakasymmärrystä voi hyödyntää asiakaskokemuksen kehittämisessä. Opiskelija osaa suunnitella kannattavaa liiketoimintaa kehittämällä asiakaskokemusta palvelumuotoilun menetelmien ja elämyksellisyyden avulla.