•   Lisätty todellisuus ja tekoäly virtuaalitapahtumissa SER013AS3A-3003 20.10.2025-12.12.2025  5   (REB3PC1, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämän opintojakson suoritettuasi tunnistat laajennetun todellisuuden tuomat mahdollisuudet tapahtumatuotannoissa, sekä lisätty, virtuaali että tehostettu todellisuus. Ymmärrät näiden tekniikoiden tuoman lisäarvon asiakaskokemukselle tapahtumissa ja tunnet alan keskeiset toimijat. Green screen ja virtuaalistudiotyöskentely tulee tutuksi. Näiden lisäksi tunnistat myös pelillistämisen ja tekoälyn tuomat uudet ulottuvuudet tapahtuma-alalla.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Ei edeltävyysvaatimuksia
    Sisältö
    360 -videoprojisointi ja elämystilojen suunnittelu. VR, AR ja MR sovellukset ja niiden käyttö tapahtumissa. Pelillistämisen keinot tapahtumissa. Tekoälyratkaisut tapahtumien suunnittelussa, markkinoinnissa sekä asiakaskokemuksen rikastamisessa. Teknologian tuomat riskit ja eettiset näkökulmat tapahtumakokonaisuuden onnistumisessa.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opiskelija osaa nimetä opintojaksossa käsitellyt peruskäsitteet sekä tunnistaa joitakin alan keskeisiä toimijoita. Opiskelija pystyy jossain määrin soveltamaan opittua, hän osaa nimetä vain muutaman keinon miten teknologia voi rikastuttaa tapahtumakokemusta. Hän kykenee vain pinnallisesti pohtimaan teknologian tuomia riskejä ja arvioimaan niitä eettisestä näkökulmasta.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa nimetä opintojaksossa käsitellyt peruskäsitteet hyvin sekä tunnistaa alan keskeisiä toimijoita. Opiskelija pystyy soveltamaan opittua, hän osaa nimetä keinoja, miten teknologia voi rikastuttaa tapahtumakokemusta. Hän kykenee pohtimaan teknologian tuomia riskejä ja osaa arvioida niitä eettisestä näkökulmasta.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa nimetä opintojaksossa käsitellyt peruskäsitteet erittäin hyvin sekä tunnistaa laajasti alan keskeisiä toimijoita. Opiskelija pystyy soveltamaan opittua syvällisesti, hän osaa nimetä monipuolisesti keinoja, miten teknologia voi rikastuttaa tapahtumakokemusta. Hän kykenee pohtimaan laaja-alaisesti teknologian tuomia riskejä sekä tulevaisuuden mahdollisuuksia ja osaa arvioida niitä syvällisesti eettisestä näkökulmasta.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Luennot AR, MR ja VR sovellukset ja määritelmät

    Case kuvaukset

    Palveludemoja

    Tekoälyn hyödyntäminen tapahtumatuotannossa

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa

    Työelämäyhteydet

    Alan yrityksiä esittelemässä sovalluksiaan, yritysvierailut, studiotyöskentely

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    20.10.2025 - 12.12.2025

    Oppimistehtävät

    Tehtävä 1: Tekoälyn hyödyntäminen tapahtumasuunnittelussa, ryhmätyö Tehtävä 2: Essee virtuaalitapahtumien hyödyistä

    Aikataulu

    Tunnit maanantaisin ja tiistaisin seuraavasti:
    Maanantai 21.10. aloitus online
    Tiistai 22.10. Porvoo Campus tila 3423
    Maanantai 10.11. online
    Tiistai 11.11. online
    Maanantai 1.12. studiotyöskentely Pasila kampus tila 4005
    Tiistai 2.12. studiotyöskentely Pasila kampus tila 4005 (varapäivä)

    Ryhmä
    • REB3PC1
    • BLENDED
    • REB5PC1
    • ONLINE
    Opettaja

    Monika Birkle

    Paikkoja

    15 - 45

    Koulutus

    RESTO Restonomi

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5