•   Palvelumuotoilun perusteet SER006AS2A-3011 15.01.2024-17.05.2024  5   (NONSTOP, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun periaatteet ja prosessin. Keskeisinä teemoina ovat palvelumuotoilun teoriat, menetelmät ja työkalut. Opintojakson aikana opiskelijat tarkastelevat olemassa olevaa palvelua soveltaen palvelumuotoilun työkaluja ja menetelmiä.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojakso sijaitsee tradenomitutkinnon Palveluliiketoiminnan suuntautumisessa.
    Sisältö
    • Palvelumuotoilun ideologia ja asiakaskeskeisyys
    • Palvelumuotoilun prosessi
    • Palvelumuotoilun työkalut ja menetelmät
    • Asiakasymmärrys ja arvolupaus
    • Ideointi ja kehittäminen
    • Palvelun visualisointi ja ratkaisun kiteyttäminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
    •tunnistaa palvelumuotoilun prosessin peruskäsitteet
    •osaa hyödyntää palveluprosessin kuvaamiseksi annettua työkalua
    •tunnistaa arvonmuodostuksen käsitteen palveluliiketoiminnassa
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
    •osaa hyödyntää palvelumuotoilun työkaluja määritellyssä palveluympäristössä
    •osaa kuvata palveluprosessin sekä palvelun tarjoajan, että asiakkaan näkökulmasta
    •osaa hyödyntää ideoinnin menetelmiä ja kiteyttää ratkaisuja
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
    •osaa soveltaa innovatiivisesti palvelumuotoilun prosessia sekä työkaluja palveluympäristö huomioon ottaen
    •osaa hyödyntää ideoinnin menetelmiä ja kehittää ratkaisuja erilaisissa liiketoimintaympäristöissä
    •osaa tunnistaa palvelumuotoilun merkityksen yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä asiakaskeskeisesti

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    15.01.2024 - 17.05.2024

    Ilmoittautumisaika

    01.01.2020 - 01.01.2020

    Ryhmä
    • NONSTOP
    • AVOINAMK
    • VIRTUAL
    • INSTRUCTED
    Opettaja

    Kristiina Laine

    Paikkoja

    30 - 100

    Koulutus

    AVO Avoin ammattikorkeakoulu

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5