Tavoitteena on asiakkaan käyttäytymisen ymmärtämisen syventäminen. Tässä keskeistä on tunneosaaminen, tunneäly vuorovaikutustilanteissa. Käyttäytymisen sosiaalinen ja psykologinen näkökulma auttaa ymmärtämään asiakkaan arvomaailmaa sekä toimintaa digitaalisessa ja sosiaalisessa mediassa kuin myös vuorovaikutustilanteissa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opintojakso sijaitsee tradenomitutkinnon Palveluliiketoiminnan suuntautumisessa.
Avainosaamisten opintojaksoista Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti
Sisältö
• toimintaympäristön muutosten vaikutus asiakkaan käyttäytymiseen ja kuluttamiseen
• tunneosaaminen asiakkaan käyttäytymisen perustana
• käyttäytymisen sosiaalinen ja psykologinen näkökulma
• asiakkaan arvonmuodostuminen
• monikanavaisuus asiakkaan vuorovaikutustilanteissa
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
tuntee toimintaympäristön muutoksia
tietää tunneosaamisen merkityksen
tietää käyttäytymisen sosiaalisia ja psykologisia tekijöitä
ymmärtää asiakkaan arvonmuodostumisen
tietää digitaalisen ja sosiaalisen median toimintaa
Arviointikriteeri - arvosana 3
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
tuntee toimintaympäristön muutosten vaikutuksia
tietää tunneosaamisen ja tunneälyn merkityksen vuorovaikutustilanteissa
tietää sosiaalisen ja psykologisen käyttäytymisen merkityksen
tietää asiakkaan arvonmuodostumisen vaikuttavat tekijät
ymmärtää digitaalisen ja sosiaalisen median toimintaa asiakaskäyttäytymisessä
Arviointikriteeri - arvosana 5
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
tietää toimintaympäristön muutosten vaikutuksen asiakaskäyttäytymiseen
osaa hyödyntää tunneosaamista ja tunneälyä asiakkaan vuorovaikutustilanteissa
osaa havainnoida sosiaalista ja psykologista käyttäytymistä
osaa huomioida asiakkaan arvotekijöitä vuorovaikutustilanteissa
osaa hyödyntää digitaalisen ja sosiaalisen median toimintaa asiakaskäyttäytymisessä
Lisätiedot
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.