•   Handelskoncept i Norden 1 SAL3PO301-3008 16.01.2023-19.05.2023  5   (PO5, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    I modulen utvecklar den studerande sina kunskaper inom följande områden: Konceptutveckling, produkt- och serviceutveckling, brand management, konsumentbeteendet och inköp på B-to-B och B-to-C marknaden, mervärdeskapande processer i försäljning, service och leverans, digitala verktyg, visual merchandising.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Den här modulen utgör en del av yrkesstudierna på 2. nivån inom Borgå Campus kompetensbaserade läroplan.
    Sisältö
    • Planering av handelskoncet för den Nordiska marknaden
    • Analys av business potentialen för ett handelskoncept
    • Segmentering, positionering och målinrikting
    • Inköp- och sortimentutveckling inom handelsorganisationer
    • Omni-channel marknadsföring och kommunication
    • Visuell marknadsföring, visuell exponering
    • Adobe Creative Cloud-programpaket
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Den studerande har nöjaktiga insikter i marknaden, konkurrenterna och olika kundsegment. Studeranden kan hjälpligt tillämpa kommersiella modeller och teorier. Hen har försvarlig kunskap om koncepttestning som en metod för att vidareutveckla idéer. Den studerande har tillfredsställande kunskap om marknadsföring och olika aktiviteter som påverkar kundupplevelsen. Den studerande kan under handledning arbeta med konceptplanering. Studeranden kan presentera sitt koncept.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Den studerande har goda insikter i marknaden, konkurrenterna och olika kundsegment. Studeranden kan tillämpa kommersiella modeller och teorier. Hen kan använda koncepttestning för att utvärdera och vidareutveckla sina idéer. Studeranden kan analysera sekundär och primärdata och utnyttja resultaten för att skapa ett servicekoncept. Den studerande har goda insikter i marknadsföring och hur olika aktiviteter påverkar kundupplevelsen. Den studerande kan skapa ett visuellt enhetligt servicekoncept.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Den studerande har utmärkta insikter i marknaden, konkurrenterna och olika kundsegment. Studeranden kan självständigt och mångsidigt tillämpa kommersiella modeller och teorier. Hen kan flexibelt använda koncepttestning för att utvärdera och vidareutveckla sina idéer. Studeranden kan analysera sekundär och primärdata och kreativt utnyttja resultaten för att skapa ett unikt servicekoncept. Den studerande har utmärkta insikter i marknadsföring och hur olika aktiviteter påverkar kundupplevelsen. Den studerande kan skapa ett fungerande och skalningsbart visuellt enhetligt servicekoncept. Studeranden kan presentera och motivera sina val på ett övertygande sätt.

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Opetuskieli

    Ajoitus

    16.01.2023 - 19.05.2023

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2023 - 13.01.2023

    Ryhmä
    • PO5
    • VM4
    • CONTACT
    Opettaja

    Anna Vähäsalo, Susanne Nyholm

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    VIMA Myynnin ja visuaalisen markkinoinnin koulutusohjelma

    T&K-osuus

    5.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5