•   Myynti ja markkinointi 2 SAL2LP202-3013 16.01.2023-19.05.2023  5   (LP4TH, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    B to B -myynti
    asiakkaan kohtaaminen ja neuvottelutaidot
    asiakkaan ostokäyttäytyminen
    asiakaskokemus
    monikanavaosaaminen
    markkinointi ja brändien kehittäminen ja
    johtaminen sekä viestintä.
    Sisältö
    Myynnin ja markkinoinnin prosessit
    Asiakkaan kohtaaminen ja neuvottelutaidot
    Asiakkuudet, monikanavaosaaminen, kannattavuus
    Asiakkaan ostokäyttäytyminen ja asiakaskokemus
    Brändien kehittäminen ja johtaminen
    Markkinointiviestintä
    Myyntityö ja markkinointi verkossa
    Myynnin ja markkinoinnin tavoitteet, budjetointi ja seuranta
    Myynnin ja markkinoinnin analyysit ja työkalut
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee joitakin myynnin ja markkinoinnin keskeiset käsitteitä ja prosesseja. Opiskelija tunnistaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen ja asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä vähäisessä määrin. Hän osaa nimetä joitakin asiakasryhmiä ja hyödyntää eri markkinointikanavia ohjatusti.

    Opiskelijalla on peruskäsitys brändin kehittämisen ja markkinointiviestinnän merkityksestä kysynnän luomisessa. Hän osaa jonkin verran kuvailla verkossa tapahtuvaa myyntiä ja markkinointia. Opiskelija osaa asettaa myynnille ja markkinoinnille tavoitteita ohjatusti ja seurata toimenpiteiden onnistumista annettujen mittareiden avulla. Hän tunnistaa joitakin myyntiin ja markkinointiin liittyviä perusanalyyseja ja –työkaluja.

    Opiskelija osallistuu melko passiivisesti ryhmän työskentelyyn ja luovaan prosessiin ja tarvitsee tukea muilta.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija tuntee myynnin ja markkinoinnin keskeiset käsitteet ja prosessit melko hyvin. Opiskelija tunnistaa joitakin asiakkaan ostokäyttäytymiseen ja asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä. Hän osaa nimetä erilaisia asiakkuuksia ja jossain määrin hyödyntää eri markkinointikanavia kohderyhmä ja kannattavuus huomioiden.

    Opiskelija ymmärtää brändin kehittämisen ja markkinointiviestinnän merkityksen kysynnän luomisessa ja imagon rakentamisessa melko hyvin. Hänellä on verrattain hyvä käsitys verkossa tapahtuvasta myynnistä ja markkinoinnista. Opiskelija osaa asettaa myynnille ja markkinoinnille melko täsmällisiä, relevantteja tavoitteita ja seurata toimenpiteiden onnistumista annettujen mittareiden avulla. Hän tuntee myyntiin ja markkinointiin liittyvät perusanalyysit ja –työkalut jokseenkin hyvin ja osaa valita niistä sopivimmat käsillä olevaa tehtävää varten.

    Opiskelija osallistuu melko aktiivisesti ryhmän työskentelyyn ja luovaan prosessiin ja osaa toimia itsenäisesti.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija tuntee myynnin ja markkinoinnin keskeiset käsitteet ja prosessit erinomaisesti. Opiskelija tunnistaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen ja asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät erittäin hyvin. Hän osaa nimetä erilaisia asiakkuuksia ja hyödyntää eri markkinointikanavia kohderyhmä ja kannattavuus huomioiden.

    Opiskelija ymmärtää brändin kehittämisen ja markkinointiviestinnän merkityksen kysynnän luomisessa ja imagon rakentamisessa hyvin. Hänellä on erittäin hyvä käsitys verkossa tapahtuvasta myynnistä ja markkinoinnista. Opiskelija osaa asettaa myynnille ja markkinoinnille täsmällisiä, relevantteja ja mitattavia tavoitteita ja seurata toimenpiteiden onnistumista budjetoinnin ja valittujen mittareiden avulla. Hän tuntee myyntiin ja markkinointiin liittyvät perusanalyysit ja –työkalut hyvin ja osaa valita niistä sopivimmat käsillä olevaa tehtävää varten.

    Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmän työskentelyyn ja luovaan prosessiin, osaa toimia itsenäisesti ja tarvittaessa hän tukee muuta ryhmää.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tutkiva ja kehittävä oppiminen
    Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely
    Lähiopetus
    Mahdolliset vierailijaluennoitsijat

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Opettajan antamat kirjat ja artikkelit
    Tuntimateriaali

    Työelämäyhteydet

    Workshopit ja mahdolliset vierailuluennoitsijat yrityksistä ja organisaatioista. Työelämälähtöiset tehtävät.

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojaksolla ei järjestetä tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Kansainvälinen oppimateriaali.

    Ajoitus

    16.01.2023 - 19.05.2023

    Oppimistehtävät

    Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (0-5, 50%) Oppimistehtävä 2: Porvoo Campuksen markkinointisuunnitelma (0-5, 15%) Oppimistehtävä 3a: Loppuraportin esitys + opponointi (hyväksytty/hylätty, pakollinen) Oppimistehtävä 3b: Loppuraportti liittyen markkinointitoimenpiteisiin (0-5, 35%)

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2023 - 13.01.2023

    Aikataulu

    Lähiopetus torstaisin lukujärjestyksen mukaan.

    Ryhmä
    • LP4TH
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Opinnollistaminen tai näyttö

    Opettaja

    Anu Seppänen, Maria Vickholm

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (0-5, 50%)
    Oppimistehtävä 2: Porvoo Campuksen markkinointisuunnitelma (0-5, 15%)
    Oppimistehtävä 3a: Loppuraportin esitys + opponointi (hyväksytty/hylätty)
    Oppimistehtävä 3b: Loppuraportti liittyen markkinointitoimenpiteisiin (0-5, 35%)

    Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu oppimistehtävien painotettuna keskiarvona. Kaikista oppimistehtävistä tulee saada hyväksytty arvosana, jotta opintojakson saa suoritettua hyväksytysti.

    Koulutus

    LIIPO Liiketalouden koulutusohjelma

    T&K-osuus

    5.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5