Moduuli on osa Porvoo Campuksen osaamisperusteisen opetussuunnitelman perusopintoja, ja siinä kehitetään mm. seuraavia osaamisalueita: asiakasosaaminen ja palvelu, asiakashankinta ja asiakassuhteen vaaliminen, asiakkuuden elinkaari, asiakasanalyysi, asiakaskokemuksen ymmärtäminen, viestintä- ja argumentointiosaaminen, aktiivinen kuuntelu ja asiakaskeskeinen viestintä. Osaamistavoitteet on määritelty tarkemmin arviointikriteerien yhteydessä (ks. alla).
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Moduulilla ei ole lähtötasovaatimuksia.
Sisältö
Asiakaskokemus, asiakaspolku
Markkinointiviestinnän muodot
Markkinointiviestinnän suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa mainita muutamia markkinointiviestinnän peruskäsitteitä ja osaa osittain soveltaa niitä. Hän pystyy tunnistamaan kohderyhmän tarpeita ja markkinointiviestinnän tavoitteita vain muiden avustamana. Opiskelija tarvitsee apua projektiin liittyvien markkinointiviestinnän kanavien valinnassa ja markkinointiin liittyvän sisällön suunnittelussa ja tuotannossa. Hän osaa heikosti arvioida markkinointiviestinnän tuloksia. Opiskelija suorittaa hänelle annettuja tehtäviä osana muuta ryhmää.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelijalla on melko hyvä käsitys markkinointiviestintään liittyvistä käsitteistä ja ilmiöistä. Hän pystyy tunnistamaan ja kuvailemaan kohderyhmän tarpeita ja markkinointiviestinnän tavoitteita jossain määrin. Opiskelija osaa valita projektiin soveltuvat markkinointiviestinnän kanavat ja ymmärtää markkinointiin liittyvän sisällöntuotannon suunnitteluperiaatteet. Hän osaa analysoida markkinointiviestinnän vaikutuksia soveltuvilla työkaluilla. Opiskelija suorittaa hänelle annettuja tehtäviä osana muuta ryhmää. Hän osallistuu melko aktiivisesti projektiryhmän toimintaan ja osaa toimia myös itsenäisesti prosessin eri vaiheissa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelijalla on erittäin hyvä käsitys markkinointiviestintään liittyvistä käsitteistä ja ilmiöistä. Hän pystyy analysoimaan ja arvioimaan kohderyhmän tarpeita ja markkinointiviestinnän tavoitteita ammattimaisesti. Opiskelija osaa valita projektin kannalta tarkoituksenmukaisimmat markkinointiviestinnän kanavat ja tuottaa mielekästä ja kohderyhmälle merkityksellistä sisältöä niihin suunnitelmallisesti. Hän kykenee analysoimaan ja arvioimaan markkinointiviestinnän vaikutuksia soveltuvilla työkaluilla. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmän työskentelyyn, osaa toimia itsenäisesti ja tarvittaessa hän tukee muuta ryhmää.