Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa kilpailu- ja kasvustrategiat muuttuvassa kansainvälisessä toimintaympäristössä. Opiskelija osaa myös arvioida niiden valintaan liittyvät edellytykset ja seuraamukset yrityksen jatkokehityksen ja kasvun kannalta. Opintojaksolla opiskelija perehtyy yritysten geneerisiin strategiavaihtoehtoihin ja osaa kuvata ja soveltaa keinoja kilpailuedun ja asiakasarvon saavuttamiseksi. Opiskelija osaa hyödyntää laaja-alaisesti tietoa yrityksen strategia- ja muutostyössä.
Opintojaksolla opiskelija oppii virtuaalisessa strategiapelissä tulkitsemaan yrityksen tärkeimpiä tulosindikaattoreita. Näiden lisäksi opitaan analysoimaan yrityksen kehitystä ja yksittäisten päätösten vaikutusta yrityksen arvoketjun eri osa-alueilla tuotekehityksessä, tuotannossa, myynnissä ja markkinoinnissa.