Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
- kuvata toiminnanohjauksen (ERP) ja asiakkuuden hallinnan (CRM) merkityksen ja mahdollisuudet myynnissä ja yrityksen liiketoiminnassa.
- osaa käyttäää sekä ERP että CRM-ohjelmistoa.
- tunnistaa tietojärjestelmien keräämän datan merkityksen myynnin menestyksen mittaamisessa.
- kuvata yrityksen liiketoimintaprosesseja visuaalisesti mallinnusohjelmalla.
- osaa huomioida vastuullisuuden, kestävän kehityksen, ja eettisyyden myynnin tietojärjestelmissä.
Opintojakso sijaitsee liiketalouden tradenomi-tutkinnon Myynti ja asiakkuudet -suuntautumisessa. Suositeltavaa on että opiskelija on suorittanut opintojaksot "Yrittäjyys ja liiketoiminta" ja "Asiakaskokemus ja myynti" tai hankkinut muulla tavalla vaadittavan osaamisen.
Liiketoimintaprosessien kuvaaminen prosessien mallintamisohjelmalla.
ERP-ohjelman käyttö myynnissä, tilaus-toimitus-ketjussa, hankinnassa ja valmistuksessa.
Liidien, mahdollisuuksien, tarjouksien ja tilausten luonti CRM-sovelluksessa.
Myyntiprosessin vaiheet CRM-sovelluksessa
CRM-sovelluksen peruskäyttö markkinoinnissa.
Opiskelija
- ymmärtää ERP ja CRM-järjestelmien hyödyt myyjän työssä.
- osaa kuvata liiketoiminnan prosesseja auttavasti.
Opiskelija
- tuntee yrityksen keskeisimmät liiketoimintaprosessit ja niissä käytettävät tietojärjestelmät myyjän näkökulmasta
- osaa käyttää ERP- ja CRM-järjestelmien yksittäisiä toimintoja
- osaa kuvata liiketoimintaprosesseja prosessien mallinnustyökalulla.
Opiskelija
- osaa kuvata ERP- ja CRM-järjestelmien merkityksen myynnissä, myynnin johtamisessa ja koko yrityksen liiketoiminnassa.
- tuntee ERP- ja CRM-järjestelmiin kertyvän datan mahdollisuudet myynnin ja liiketoiminnan mittaamisessa ja kehittämisessä
- osaa käyttää sujuvasti ERP- ja CRM-järjestelmiä myyjän työssä.