•   Liikuntapalveluiden kohdentaminen PHY710AS3Y-3001 19.01.2026-15.05.2026  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija tunnistaa oman organisaationsa kannalta keskeiset asiakasryhmät.
    Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa kohdennettuja liikuntapalveluita hyödyntäen käyttäytymisteorioita.
    Opiskelija hyödyntää monikanavaisuutta kohdennetusti liikuntapalveluin markkinointiviestinnässä ja palvelukokemuksen luomisessa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Ei edeltäviä opintoja. Liikunta-alan tai soveltuva aiempi tutkinto tai alan tuntemus on opintojaksolla tarpeen. Tämä opintojakso kuuluu ylemmän ammattikorkeakoulun (YAMK) opetussuunnitelmaan. Opintojakson suorittaminen edellyttää ylemmän ammattikorkeakoulun opiskeluoikeutta.
    Sisältö
    Asiakaspersonointi liikuntapalveluiden kehittämisessä ja toteuttamisessa.
    Käyttäytymisteoriat liikuntainterventiossa ja –palvelussa
    Asiakaskokemus liikuntapalveluissa
    Monikanavainen markkinointiviestintä
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opiskelija tunnistaa oman organisaationsa kannalta keskeiset asiakasryhmät ja osaa kuvata käyttäytymisteoriaan pohjautuvan liikuntaintervention tai -palvelun.
    Opiskelija osaa kuvata oman organisaationsa tavoitteiden kannalta keskeisimmät monikanavaiset markkinointiviestinnän keinot ja tunnistaa monikanavaisuuden liikuntapalveluissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa analysoida oman organisaationsa kannalta keskeiset asiakasryhmät ja pystyy soveltamaan käyttäytymisteorioita eri asiakaspersoonien liikuntapalveluiden kehittämisessä.
    Opiskelija soveltaa monikanavaisuutta kohdennetusti markkinointiviestinnän sekä palvelukokemuksen luomisessa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa arvioida ja kehittää kohdennettuja liikuntapalveluja käyttäytymistieteisiin pohjautuen.
    Opiskelija osaa tuottaa uusia ratkaisuja kohdennetun markkinointiviestinnän ja palvelukokemuksen rakentamisessa.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    17 h lähiopetusta aiheiden käsittely + ryhmässä työskentely
    2 h zoom-sparraus (vapaaehtoinen)
    116 h itsenäinen työskentely

    Prosessien ohjausta toteutetaan lähitapaamisilla
    Lähitapaamisten välissä ohjausta zoomissa (vapaaehtoinen)

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Oppimateriaalit ja kirjallisuus ilmoitetaan opintojakson moodlessa.

    Työelämäyhteydet

    Opintojaksolla tehtävä oppimistehtävä tehdään työelämälähtöisesti.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojaksolla ei ole tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä lähteitä ja opintojakson sisältö sovellettavissa kansainvälisessä työssä.

    Ajoitus

    19.01.2026 - 15.05.2026

    Oppimistehtävät

    Opintojakso suoritetaan tekemällä hyväksytysti kolme tehtävää Tehtävä 1. Artikkelin lukutehtävä Tehtävä 2. Palvelupolku Tehtävä 3. Palvelun kehittäminen kohdennetusti

    Aikataulu

    Toteutuu kevään 2026 aikana
    To 22.1. klo 9-17
    To 19.3. klo 9-12
    Ke 6.5. klo 9-12

    zoom-sparrausaika ilmoitetaan opintojakson alussa

    Ryhmä
    • CONTACT
    • YAMK2LED
    • BLENDED
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Ei valinnaisia toteutustapoja.

    Opettaja

    Liisa Kiviluoto-Heinonen, Paula Harmokivi-Saloranta

    Paikkoja

    15 - 30

    Arviointitavat

    Arviointi muodostuu kahdesta kokonaisuudesta
    Tehtävä 2. 30% kurssiarvosanasta (1-5)
    Tehtävä 3. 70% kurssiarvosanasta (1-5)

    Koulutus

    LIAM Liikunta-alan koulutus

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    2.50 op

    Arviointiasteikko

    H-5