•   Käyttäjälähtöinen toimintakulttuuri liikuntaorganisaatioissa PHY4SY004-3004 01.09.2023-30.01.2024  5   (LIAM23, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Osaamistavoitteet löytyvät kohdasta arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Ei edeltäviä opintoja.Liikunta-alan tai soveltuva aiempi tutkinto tai alan tuntemus on opintojaksolla tarpeen.
    Sisältö
    - Käyttäjälähtöisen toiminnan käsitteet ja mallit
    - Käyttäjälähtöinen toiminta organisaatiossa
    - Käyttäjätiedon kerääminen ja hyödyntäminen toiminnassa
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija osaa kuvata käyttäjälähtöiseen toimintaan liittyviä käsitteitä ja malleja ja tunnistaa näihin liittyviä toimintatapoja omasta organisaatiostaan. Hän käyttää erilaisia menetelmiä käyttäjätiedon saamiseksi.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija soveltaa käyttäjälähtöistä toimintaa omassa toiminnassaan ja käyttää erilaisia menetelmiä tarkoituksenmukaisesti käyttäjätiedon saamiseksi ja sen hyödyntämisessä. Hän osaa analysoida työyhteisön ja organisaation toimintakulttuuria ja tunnistaa käyttäjälähtöiseen toimintaan liittyviä mahdollisuuksia ja esteitä omasta organisaatiostaan.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa arvioida ja kehittää käyttäjälähtöistä toimintaa omassa toiminnassaan ja työyhteisössään. Hän tuottaa innovatiivisia ratkaisuja käyttäjälähtöistä tietoa hyödyntäen.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakso sisältää itsenäisiä tehtäviä, joiden avulla perehdyt käyttäjälähtöisyyteen ja pääset myös kehittämään omassa organisaatiossasi itse valitsemaasi kehittämisen kohdetta käyttäjälähtöisesti.

    Vastuuhenkilö

    Outi Kangas-Korhonen

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    https://www.haaga-helia.fi/fi/tool-factory-menetelmat-palvelujen-kehittamiseen#toolbox

    Kuusisto, A. & Kuusisto, J. (2015) Käyttäjälähtöinen palvelukehitys kuntasektorilla – mahdollisuuksia ja pullonkauloja. Saatavissa A. Jyrämä & T. Mattelmäki (toim.) Palvelumuotoilu saapui verkostojen kaupunkiin. Verkosto- ja muotoilunäkökulmia kaupungin palvelujen kehittämiseen. Aalto yliopisto. s. 173-190

    Desing for Public Good. (2013). Design Council.

    Bergström, S. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Kappaleet 3. Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi ja 6. Asiakkuuksien hallinta

    Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent. (osa 1)

    Harmokivi-Saloranta, P. 2019. LIIKUNTAPALVELUIDEN KÄYTTÄJÄLÄHTÖINEN KEHITTÄMINEN – TAPAUSTUTKIMUKSENA PIENTEN LASTEN ÄIDIT. Tutkimusartikkeli

    Työelämäyhteydet

    Opiskelija voi hyödyntää omaa työyhteisöä tehtävissään tai hankkia jonkin muun työelämäkumppanin esim urheiluseuran tms tutun sidosryhmän

    Toimipiste

    Vierumäen toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.09.2023 - 30.01.2024

    Oppimistehtävät

    Ennakkotehtävä ja kehittämistehtävä

    Ilmoittautumisaika

    18.08.2023 - 30.09.2023

    Ryhmä
    • LIAM23
    • BLENDED
    • CONTACT
    Opettaja

    Erkki Häkkilä

    Paikkoja

    15 - 30

    Koulutus

    LIAM Liikunta-alan koulutus

    T&K-osuus

    3.00 op

    Virtuaaliosuus

    4.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5