Toteutus perustuu opiskelijan itsenäiseen opiskeluun syyslukukaudella 2024.
Toteutuksella on kaksi vapaaehtoista Zoom-opetuskertaa: tiistaisina 10.9 kello 17:40-20:00 ja perjantaina 25.10 kello 17:40-19.00.
Muuten oppimismenetelmät ovat klassisia: lukeminen, ajattelu, kirjoittaminen - ja myös videoiden katsominen ja kuuntelu, nykyisten organisaatiokontekstien tarkkailu ja/tai organisaatiokokemusten ja työkäytäntöjen reflektointi.
Oppimismenetelmät edistävät myös seuraavia metakompetensseja: ongelmanratkaisukyky sekä analyyttinen ja kriittinen ajattelu.
Opintojaksolle otetaan enintään 100 opiskelijaa. Ilmoittautuminen päättyy kun maksimiopiskelijamäärä on täyttynyt.
Anita Pösö
Oppimateriaali on saatavilla Moodlessa. Opintojaksolla hyödynnetään englanninkielisiä aineistoja.
Opintojakson sisältö ja tehtävät liittyvät erilaisten organisaatioiden käytäntöihin.
Pasilan toimipiste
Opiskelija valitsee ajankohdan.
Suomi
Opintojaksolla on kolme pääteemaa, joihin liittyy oma oppimistehtävänsä:
- Työn tulevaisuus > Lyhyt kirjallinen analyysi.
- Organisaatiot ja organisoituminen > Tentti
- Organisaation kehittäminen > Kirjallinen raportti.
19.08.2024 - 13.12.2024
Opintojaksolla on kolme pääteemaa, joihin liittyy oma oppimistehtävänsä: - Työn tulevaisuus > Lyhyt kirjallinen analyysi. - Organisaatiot ja organisoituminen > Tentti - Organisaation kehittäminen > Kirjallinen raportti.
03.06.2024 - 16.08.2024
Opintojakso avautuu Moodlessa 19.8.2024
Toteutuksella on kaksi vapaaehtoista Zoom-opetuskertaa: tiistaisina 10.9 kello 17:40-20:00 ja perjantaina 25.10 kello 17:40-19.00.
Tehtävät pitää palauttaa 2.12.2024 mennessä, jotta saa arvosanan syyslukukauden aikana.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen Haaga-Helian Master-opiskelun ohjeiden mukaisesti.
https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Johanna Vuori
61 - 100
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tunnistaa joitakin työn murroksen trendejä ja reflektoi omaa työtään muutoksia vasten. Opiskelija tunnistaa erilaisia organisaatiokäsityksiä, organisoitumistapoja sekä jännitteitä organisaatioissa. Hän osaa määritellä joitakin organisaation kehittämisen lähestymistapoja ja osaa soveltaa osaamistaan kehittämissuunnitelmassa. Opiskelija kirjoittaa asiatekstiä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Edellisten lisäksi hän tunnistaa keinoja kehittää toimijuutta työssä. Hän soveltaa erilaisia organisaatiokäsityksiä organisaation toiminnan kuvaamiseen ja analysointiin. Hän osaa suositella sopivia organisoitumisen ja organisaation kehittämisen menetelmiä tilanteen ja tavoitteiden mukaan. Hän osaa eritellä organisointiin liittyviä jännitteitä sekä niiden syntyä ja seurauksia. Hän tunnistaa eri kehittämistapojen keskeisiä ominaisuuksia ja osaa soveltaa organisaation kehittämiseen liittyviä käsitteellisiä malleja käytännön tilanteiden suunnitteluun ja/tai analysointiin. Hän tunnistaa ja pohtii muutoksiin ja kehittämiseen liittyviä eettisiä kysymyksiä. Opiskelijan akateeminen kirjoittaminen on melko sujuvaa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Edellisten lisäksi hän osaa erotella useita työn murroksen trendejä sekä osaa arvioida niiden vaikutuksia oman työnsä tulevaisuuteen. Opiskelija osaa monitahoisesti arvioida omaan työhönsä, organisoimiseen sekä organisaation kehittämiseen liittyviä tekijöitä eri näkökulmista. Tämän hän osoittaa kriittisesti vertailemalla, perustelemalla ja hyödyntämällä useita teoreettisia käsitteitä ja malleja. Opiskelijan akateeminen kirjoittaminen on sujuvaa.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
0.00 op
5.00 op
H-5