•   Markkinointiviestintä hotelli-, ravintola- ja matkailualalla MAR1HL001-3027 22.08.2022-16.12.2022  3   (RHM31, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    • osaa tehdä ja myydä kampanja- ja mediasuunnitelman
    • tietää ja osaa hyödyntää markkinointiviestinnän muotoja
    • tuntee PR:n, myyntityön, mainonnan ja menekinedistämisen merkityksen ja keinoja
    • osaa kehittää yrityksen imagoa ja brändiä
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Myynnin ja markkinoinnin perusteet -opintojakso suoritettuna
    Sisältö
    • Viestinnän kohdentaminen ja mukauttaminen
    • Kampanjasuunnittelu
    • Mediamixin soveltaminen
    • Vaikuttaminen, verkostoituminen, mediasuhteiden rakentaminen, myyntityö, mainonta sekä menekinedistäminen, pr- ja muu suhdetoiminta
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän perusteita sekä osaa tunnistaa keinoja ja kanavia tilanteen ja tavoitteiden mukaan. Hän pystyy sekä kirjallisesti että suullisesti kuvaamaan osaamistaan.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa markkinointiviestinnän perusteet sekä osaa valita tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat markkinointiviestinnän tilanteen ja tavoitteen mukaisesti. Hän osaa tuottaa sisältöä eri markkinointiviestinnän tilanteisiin ja kanaviin. Opiskelija osaa osoittaa osaamistaan sekä suullisesti että kirjallisesti.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa ja hallitsee markkinointiviestintää, osaa tuottaa monipuolista julkaisukelpoista sisältöä sekä esittää asiansa vakuuttavasti.
    Lisätiedot
    Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Vuorovaikutteiset luennot, pohdintatehtävät kontaktitunneilla. Lähiopetustuntien välillä itsenäistä työskentelyä yksilötehtävässä, sekä ryhmissä toimeksiantajalle tehtävässä projektityössä.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Suositeltavaa luettavaa: Bergström & Leppänen (painos mielellään 2021 mutta myös 2015 käy): Yrityksen asiakasmarkkinointi, erityisesti osa Markkinointiviestintä kilpailukeinona. Lisäksi suositellaan Rämö (2019): Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa. Molemmat saatavilla Haaga-Helian kirjastosta e-kirjana, Bergström&Leppänen myös painettuna.

    Työelämäyhteydet

    Opintojaksolla tehdään toimeksianto alan yritykselle, Ravintolakolmiolle. Opintojaksolla hyödynnetään myös vierasluennoitsijoita.

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä markkinointiviestinnän esimerkkejä ja materiaaleja.

    Ajoitus

    22.08.2022 - 16.12.2022

    Oppimistehtävät

    1) Markkinointiviestinnän projektitehtävä ryhmätyönä, max 8 opiskelijalle yksilötyövaihtoehtona kirjallinen työ Brändiaktivismista. 2) Yksilötehtävä, jossa suoritetaan somesertifikaatti Hubspot Academyssä.

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Aikataulu

    Kontaktitunnit ovat seuraavina päivinä: 6.9., 27.9. ja 19.10. Kaikki päivät ovat klo 14 - 17.30. Opiskelu konktaktikertojen välillä tapahtuu itsenäisesti ja ryhmän kanssa.

    Ryhmä
    • RHM31
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät taikka AHOT näytön muodossa.

    Opettaja

    Sonja Haaksluoto

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma

    T&K-osuus

    1.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5