Haagan toimipiste
Suomi
25.10.2021 - 17.12.2021
KURSSITEHTÄVÄT 1. Markkinointikampanjasuunnitelma (3-4 hengen ryhmissä) Varsinainen toimeksianto on Moodlessa ja se annetaan tunnilla to 11.11.2021. Toimeksiantajana on Aromi/Evento/Shaker-lehtikonserni ja toimeksiannon antaa päätoimittaja Outi Tuomivaara. Markkinointikampanjasuunnitelma on 12-16 sivun kirjallinen esitys, joka tehdään Haaga-Helian pitkien raporttien raportointipohjaan. Se kirjoitetaan asiatyylille, ei listauksina. Raportti sisältää: - lähtökohta-analyysi ja markkinatilanteen kuvaus (toiminta-alueen arviointi, tuotteen kilpailuedut, kilpailijat yms) - kampanjan tavoitteiden määrittely - kohderyhmät - sanoma (ydinviesti) - budjetti - mediavalinnat (oma, ostettu, ansaittu) - esimerkkejä markkinointisisällöistä (some-sisällöt, markkinointiviestit, verkkosisällöt, painetut materiaalit, promot) - kampanjan aikataulu ja resurssien käyttö (budjetti, henkilöt ja osaaminen) - tulosten seuranta ja kehittäminen, miten kampanjan onnistumista mitataan https://student.home.haaga-helia.fi/group/pakki/raportointiohjeet Palautus Moodleen viimeistään ma 13.12.2021. 2. Markkinointikampanjasuunnitelman lyhyt versio (sama 3-4 hengen ryhmä) Lyhyt versio Powerpoint-tiedostona, josta asiakas/tilaaja/johtoryhmä saa nopealla silmäyksellä käsityksen miksi juuri teidän ehdottomanne markkinointikampanjasuunnitelma kannattaa toteuttaa. - miksi, mitä ja miten - mikä on viesti ja miten se toteutetaan - mitä maksaa ja mitä hyötyä asiakkaalle - millaisia flyereita, instagram-päivityksiä, tviittejä Palautus Moodleen viimeistään ma 13.12.2021 ja se on myyntiesityksenne pohjana. 3. Markkinointikampanjasuunnitelman myyntiesitys 16.12.2021 (sama 3-4 hengen ryhmä) Valmistele 10 minuutin esitys, jossa vakuutatte asiakkaan johtoryhmän jäsenet kampanjan hyödyllisyydestä ja näin saada lupa sen toteuttamiseen. Toimeksiantaja mukana luennolla kuuntelemassa esitykset ja antamassa palautetta. Muistakaa esityksessä: - ajanhallinta (esitys 10 minuuttia ja kysymykset 5 min) - vakuuttavuus (asianhallinta, tilanteen hallinta, vuorovaikutteisuus) ja innostavuus - ryhmän jäsenten roolit - asiasisältö ja havainnollistaminen Läsnäolo myyntiesityksissä on pakollinen! 4. Markkinointiviestintäkurssin itsereflektointi (yksilötyö) Tehtävä palautetaan 16.12.2021 Moodleen. Vastaus voi olla joko lyhyt kirjallinen teksti ja enintään 3 minuutin video. Reflektoinnissa hyödynnä opintojakson osaamistavoitteita, jotka ovat: Opintojakson suoritettuaan opiskelija - osaa tehdä ja myydä kampanja- ja mediasuunnitelman - tietää ja osaa hyödyntää markkinointiviestinnän muotoja - tuntee PR:n, myyntityön, mainonnan ja menekinedistämisen merkityksen ja keinoja - osaa kehittää yrityksen imagoa ja brändiä Peilaa osaamistasi sekä opintojakson luentomuistiinpanoihin että opintojakson kirjalliseen materiaaliin, Kerro kuinka hallitset tämä asiat ja mitä opit opintojaksolla. Kaikki opintojakson oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5. ARVIOINTI: Markkinointikampanjasuunnitelma 60 p Kampanjan myyntiesitys 30 p Itsereflektointi 10 p Yhteensä 100 p
14.06.2021 - 22.10.2021
28.10.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
04.11.2021 14.15 - 17.00 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä) Huom! Poikkeava aikataulu.
11.11.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
18.11.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
25.11.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
02.12.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
09.12.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
16.12.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
Rilla Engblom
15 - 40
ARVIOINTI:
Markkinointikampanjasuunnitelma 60 p (60%)
Kampanjan myyntiesitys 30 p (30%)
Itsereflektointi 10 p (10%)
Yhteensä 100 p (100%)
HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
0.00 op
0.00 op
H-5