•   Mainos- ja julkaisugrafiikan suunnittelu MAR013AS3A-3006 13.01.2025-14.03.2025  5   (TR4PCMAR1, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija:
    • osaa suunnitella ja toteuttaa julkaisugrafiikkaa sähköiseen ja painettuun mediaan
    • hallitsee mainosten ulkoasun suunnittelun
    • harjaantuu visuaalisen yritysviestinnän ja informaatiografiikan toteuttamiseen
    • osaa soveltaa työsään kuvailmaisun, graafisen suunnittelun ja typografian periaatteita
    • osaa analysoida kuvia ja tehdä kontekstiin sopivia kuvavalintoja
    • hallitsee väriopin ja värimäärittelyn periaatteita ja osaa hyödyntää näitä työssään
    • osaa tilaajalähtöisesti suunnitella ja toteuttaa julkaisu-, tulostus- tai painokelpoista aineistoa
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian avainosaamiset ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    • julkaisugrafiikan suunnittelu ja taittotyöskentely
    • mainosten visuaalinen suunnittelu
    • graafisen suunnittelun periaatteet, sommittelu, typografia, värisuunnittelu
    • kuvailmaisu
    • tiedon visualisointi
    • Adobe Indesign ja Photoshop
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    • tuntee julkaisugrafiikan ja mainosten graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat
    • kykenee auttavasti soveltamaan graafisen suunnittelun perusperiaatteita
    • hahmottaa kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeet ja niiden vaikutuksen suunnitteluprosessiin
    • osaa ohjatusti käyttää Adobe ohjelmia
    • osaa ratkaista yksinkertaisia viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    • tuntee hyvin julkaisugrafiikan ja mainosten graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat
    • osaa hyvin soveltaa graafisen suunnittelun perusperiaatteita
    • ymmärtää kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeet ja osaa huomioida niitä suunnittelussa
    • osaa hyvin käyttää Adoben graafisen suunnittelun ohjelmia ja opiskelee niitä jokseenkin itseohjautuvasti
    • osaa onnistuneesti ratkaista viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    • hallistee erinomaisesti julkaisugrafiikan ja mainosten graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat
    • soveltaa luovasti graafisen suunnittelun perusperiaatteita
    • osaa suunnitella kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeita vastaavia graafisia ratkaisuja
    • opiskelee Adoben graafisen suunnittelun ohjelmia itseohjautuvasti ja osaa käyttää niitä monipuolisesti
    • osaa luovasti ja innovatiivisesti ratkaista viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Luennot ja alustukset, vertaisoppiminen. Itsenäinen ja ohjattu työskentely, viikoittaiset oppimistehtävät.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Ohjaajan luentomateriaali
    Muu verkkomateriaali

    Työelämäyhteydet

    Työelämälähtöiset tehtävät ja esimerkit.

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Oppimateriaali sisältää kansainvälisiä lähteitä.

    Ajoitus

    13.01.2025 - 14.03.2025

    Oppimistehtävät

    Viikkotehtävät (20%) Kurssitehtävä (80%)

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2025 - 10.01.2025

    Aikataulu

    Lähiopetus kampuksella kaksi kertaa 3h viikossa lukujärjestyksen mukaan.

    Ryhmä
    • TR4PCMAR1
    • CONTACT
    Opettaja

    Susanne Nyholm

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Viikkotehtävät (20%) | Suullinen palaute
    Kurssitehtävä (80%) Itsenäinen tehtävä | Arviointimatriisi

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5