•   Mainos- ja julkaisugrafiikan suunnittelu MAR013AS3A-3004 15.01.2024-15.03.2024  5   (TR3HECOM, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija:
    • osaa suunnitella ja toteuttaa julkaisugrafiikkaa sähköiseen ja painettuun mediaan
    • hallitsee mainosten ulkoasun suunnittelun
    • harjaantuu visuaalisen yritysviestinnän ja informaatiografiikan toteuttamiseen
    • osaa soveltaa työsään kuvailmaisun, graafisen suunnittelun ja typografian periaatteita
    • osaa analysoida kuvia ja tehdä kontekstiin sopivia kuvavalintoja
    • hallitsee väriopin ja värimäärittelyn periaatteita ja osaa hyödyntää näitä työssään
    • osaa tilaajalähtöisesti suunnitella ja toteuttaa julkaisu-, tulostus- tai painokelpoista aineistoa
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian avainosaamiset ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    • julkaisugrafiikan suunnittelu ja taittotyöskentely
    • mainosten visuaalinen suunnittelu
    • graafisen suunnittelun periaatteet, sommittelu, typografia, värisuunnittelu
    • kuvailmaisu
    • tiedon visualisointi
    • Adobe Indesign ja Photoshop
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    • tuntee julkaisugrafiikan ja mainosten graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat
    • kykenee auttavasti soveltamaan graafisen suunnittelun perusperiaatteita
    • hahmottaa kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeet ja niiden vaikutuksen suunnitteluprosessiin
    • osaa ohjatusti käyttää Adobe ohjelmia
    • osaa ratkaista yksinkertaisia viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    • tuntee hyvin julkaisugrafiikan ja mainosten graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat
    • osaa hyvin soveltaa graafisen suunnittelun perusperiaatteita
    • ymmärtää kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeet ja osaa huomioida niitä suunnittelussa
    • osaa hyvin käyttää Adoben graafisen suunnittelun ohjelmia ja opiskelee niitä jokseenkin itseohjautuvasti
    • osaa onnistuneesti ratkaista viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    • hallistee erinomaisesti julkaisugrafiikan ja mainosten graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat
    • soveltaa luovasti graafisen suunnittelun perusperiaatteita
    • osaa suunnitella kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeita vastaavia graafisia ratkaisuja
    • opiskelee Adoben graafisen suunnittelun ohjelmia itseohjautuvasti ja osaa käyttää niitä monipuolisesti
    • osaa luovasti ja innovatiivisesti ratkaista viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    15.01.2024 - 15.03.2024

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2024 - 12.01.2024

    Ryhmä
    • TR3HECOM
    • TR4PCMAR2
    • TR3HEMAR2
    • TR4PCMAR1
    • TR3HEMAR1
    • ONLINE
    Opettaja

    Susanne Nyholm

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5