KREA Strateginen konseptisuunnittelu ja tarinankerronta MAR004AS3A-3001 15.01.2024-17.05.2024 10 (TR4HEMAR1, ...)+-
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy markkinoinnin ja viestinnän strategiseen konsepti- ja sisältösuunnitteluun sekä sisällöntuotantoon. Opiskelija osaa ottaa huomioon eettisyyden, kestävän kehityksen ja vastuullisuuden ratkaisuissaan. Opiskelija osaa suunnitella tiimissä asiakasyrityksen ja/tai Luova toimisto Krean toimeksiannosta brändin mukaisen visuaalisen ja tarinallisen markkinoinnin konseptin. Opiskelija osaa tuottaa konseptin mukaista erottuvaa, houkuttelevaa ja hyödyllistä sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Opiskelija osaa käyttää erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja. Opiskelija osaa toimia yrittäjämäisesti asiakasprojektissa sekä myydä ja perustella ratkaisujaan.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Opintojakso on osa Luova toimisto Krean tarjontaa. Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Strateginen brändin rakentaminen ja Markkinointiviestinnän suunnittelu sekä Graafisen suunnittelu ja työkalut tai hänellä on opintojaksojen sisältöjä vastaava osaaminen.
Sisältö
- toimeksiantajan brändistrategia ja -ohjeistukset
- asiakasymmärrys ja markkina-analyysi
- strateginen konseptisuunnittelu
- visuaalinen viestintä ja graafinen suunnittelu
- monikanavainen sisällöntuotanto ja kohderyhmälähtöinen tarinankerronta
- yrittäjämäinen toiminta ja oma-aloitteinen tiimityöskentely asiakasprojektissa
- opintojaksolla työskennellään Luova toimisto Kreassa asiakasprojektissa
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija
· tuntee strategisen konseptisuunnittelun käsitteet ja prosessin
· osaa käyttää jotakin graafisen suunnittelun ohjelmaa perustasolla
· hahmottaa, mikä on visuaalinen konsepti,
- tietää, mikä on tarinallinen sisältömarkkinointikonsepti
· työskentelyyn sitoutumisessa ja aikatauluttamisessa on toivomisen varaa
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija
· tuntee hyvin strategisen konseptisuunnittelun prosessin
· osaa käyttää hyvin graafisen suunnittelun ohjelmia ja opiskelee niitä jokseenkin itseohjautuvasti
· osaa suunnitella brändin mukaisen visuaalisen konseptin ja erottuvan tarinallisen sisältömarkkinointikonseptin
· osaa tuottaa tarinallista ja visuaalista sisältöä, joka tuo lisäarvoa kohderyhmille ja yritysasiakkaalle
· osaa tuottaa sisältöä monikanavaisesti siten, että sisällöt täydentävät toisiaan ja vahvistavat konseptin houkuttavuutta ja tunnettuutta
· osaa perustella ja myydä ratkaisujaan, joissa on huomioitu kestävä kehitys ja markkinoinnin vastuulliset näkökulmat
· kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa aktiivisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija
· hallitsee erinomaisesti strategisen konseptisuunnittelun prosessin
· käyttää ammattimaisesti graafisen suunnittelun ohjelmia ja opiskelee niitä itseohjautuvasti
· osaa suunnitella ja toteuttaa erottuvan, brändiohjeistuksen mukaisen visuaalisen konseptin
· suunnitelee ja toteuttaa erottuvan ja tarinallisen sisältömarkkinointikonseptin
· tuottaa sisältöä monikanavaisesti ja erinomaista asiakaskokemusta kehittäen
· osaa myydä ja perustella ratkaisujaan erinomaisesti
· huomioi toiminnassaan vastuullisuuden, kestävän kehityksen ja markkinoinnin eettiset näkökulmat
· toimii itseohjautuvasti ja yrittäjämäisesti sekä osoittaa positiivista asennetta
· kantaa vastuuta projektissa kiitettävästi, on oma-aloitteinen sekä jakaa osaamistaan tiimissä ja yli tiimirajojen