•   Markkinoinnin analytiikka ja hakukoneoptimointi MAR003AS3A-3004 15.01.2024-15.03.2024  5   (AVOINAMK, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    - analysoida digitaalisia sisältöjä ja kanavia
    - hyödyntää analytiikkatyökaluja
    - tehdä analytiikkaan perustuvia kehitysehdotuksia
    - hakukoneoptimoinnin käytännöt, verkkosivuston sisäiseen ja ulkoiseen optimointiin vaikuttavat tekijät
    - avainsanojen suunnittelun sekä hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon
    - markkinoinnin automaation peruskäsitteet.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti sekä Dataohjautuva markkinointi -opintojakso tai hänellä on näiden sisältöjä vastaava osaaminen.

    Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - digitaalisten kanavien analytiikkatyökalut
    - verkkosivuston hakukoneoptimointi
    - avainsanojen suunnittelu
    - hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto 
    - markkinoinnin automaatio ja taustajärjestelmät
    - SEO-kehityssuunnitelman tekeminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tunnistaa digitaalisten kanavien analytiikkaa ja hakukoneoptimointia. Hän kykenee laatimaan suppeita analytiikkaan perustuvia kehitysehdotuksia ja tuottamaan digitaalista sisältöä.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija tuntee perustasolla digitaalisten kanavien analytiikkaa ja hakukoneoptimointia sekä tietää melko laajasti niiden hyödyntämisestä yrityksissä. Opiskelija laatii käyttökelpoisen analytiikkaan perustuvan kehityssuunnitelman ja tuottamaan käyttökelpoista hakukoneoptimoitua digitaalista sisältöä.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija tuntee syvällisesti digitaalisten kanavien analytiikkaa ja hakukoneoptimointia, ja tietää laajasti niiden hyödyntämisestä yrityksissä. Opiskelija laatii laadukkaan analytiikkaan perustuvan kehityssuunnitelman sekä tuottaa julkaisuvalmista hakukoneoptimoitua sisältöä.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opetus on ONLINE, tunnit torstaisin etänä klo 17.40-20.30 lukujärjestyksen mukaan.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Tämän SEO-kurssin kirjana toimii:
    The Art of SEO
    Fourth Edition Mastering Search Engine Optimization
    Eric Enge, Stephan Spencer, and Jessie Stricchiola, O'Reilly Media

    Julkaistu: syyskuu 2023

    Työelämäyhteydet

    Toteutuksessa on huomioitu työelämäyhteydet sekä oppimateriaaleissa että kehitystehtävässä. Aineistot ovat ajankohtaisia ja käytetty kirja on muutaman kuukauden vanha, syksyllä 2023 julkaistu.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Online-tentti avautuu Moodlessa torstaina 7.3. Tentti on ajastettu. Viimeisellä opetuskerralla 14.3. kerrataan kurssin sisältöä, joten sen jälkeen on vielä aikaa suorittaa tentti Moodlessa pe 22.3.2024 asti. Uusintatentti avautuu myös Moodleen, sen ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. Kurssi päättyy 15.3. Arviointiaika tämän jälkeen on kolme viikkoa, arvosanat tulevat rekisteriin tämän ajan kuluessa.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    15.01.2024 - 15.03.2024

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2024 - 12.01.2024

    Ryhmä
    • AVOINAMK
    • EVENING
    • ONLINE
    Opettaja

    Jussi Mertanen

    Paikkoja

    31 - 60

    Koulutus

    AVO Avoin ammattikorkeakoulu

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5