•   Markkinointiviestinnän suunnittelu MAR003AS2A-3024 20.10.2025-12.12.2025  5   (TRB3HEMAR, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    - tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet
    - tuntee markkinointiin ja myyntiin liittyvät perusanalyysit ja -työkalut sekä osaa valita niistä sopivimmat markkinointiviestinnän suunnittelun tarpeisiin
    - osaa muotoilla tavoitteita markkinointiviestinnälle
    - osaa valita kohderyhmälle sopivat markkinointiviestinnän muodot ja mediat
    - tietää markkinointiviestinnän sisällön merkityksen yrityksen tavoitteiden saavuttamisessa
    - kykenee arvioimaan ratkaisujen vaikutuksia ja onnistumista mittareiden avulla
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - Asiakasymmärrys suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana
    - Markkinointiviestinnän suunnitteluprosessi
    - Markkinointiviestinnän muodot (ml. omat, ostetut ja anstaitut media sekä kumppanuudet)
    - Kohderyhmälähtöinen sisältöstrategia
    - Käytännön markkinointitoimenpiteet
    - Markkinointiviestinnän seurannan mittarit ja työkalut
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opiskelija
    - tietää asiakasymmärryksen ja brändin rakentamisen merkityksen osana yrityksen maineen kehittämistä. - ymmärtää tutkimuksen rooli osana markkinointiviestinnän suunnittelutyötä.
    - tunnistaa markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet.
    - tuntee markkinointiviestinnän muodot perustasolla.
    - osallistuu suunitteluun ja toteutukseen osana tiimiä.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    - osaa rakentaa erottuvaa brändiä ja kehittää asiakasyrityksen mainetta markkinointiviestinnän suunnittelun avulla.
    - hyödyntää tutkimustuloksia luovan suunnittelun perustana.
    - hyödyntää erilaisia ideointimenetelmiä suunnittelun eri vaiheissa.
    - hakee eri markkinointiviestinnän muodoista luovia näkökulmia kohderyhmän tarpeet huomioiden
    - tuntee markkinointitoimenpiteiden seurantaan liittyvät periaatteet
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    - kehittää asiakasyrityksen mainetta oivaltavan markkinointiviestinnän suunnittelun avulla brändstrategia huomioiden
    - hyödyntää tutkimustuloksia markkinointiviestinnän suunnittelussa ammattimaisesti.
    - hallitsee luovan suunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää luovia ideointimenetelmiä tavoitteellisesti.
    - osaa valita markkinointiviestinnän muodoista luovia näkökulmia kohderyhmien ajattelua ja toimintaa ohjaavalla tavalla.
    - osaa arvioida markkinointitoimenpiteiden onnistumista erilaisilla mittareilla ja työkaluilla.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakson aikana tuotetaan markkinointiviestintäsuunnitelma media-alan yritykselle
    Yhteistyöyritys: Kärkimedia
    Keskeisessä roolissa on tiimi- ja projektityöskentely etänä ja online-tapaamisissa, joita on neljä.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Oppimateriaali vahvistetaan opintojakson alussa.
    Projektiin liittyvät materiaalit; briiffi, yrityksen taustamateriaalit

    Työelämäyhteydet

    Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma media-alan yritykselle.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei aikaan ja paikkaan sidottuja tenttejä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.

    Ajoitus

    20.10.2025 - 12.12.2025

    Oppimistehtävät

    Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma . Projektin suunnitelma ja arviointi

    Ilmoittautumisaika

    02.06.2025 - 17.10.2025

    Aikataulu

    Neljä online tapaamista klo 17.40-20.30
    ke 22.10.
    ke 5.11.
    ke 19.11.
    ke 3.12.

    Ryhmä
    • TRB3HEMAR
    • EVENING
    • BLENDED
    • ONLINE
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    AHOT; näyttö

    Opettaja

    Mia-Maria Salmi

    Paikkoja

    15 - 50

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5