•   Markkinointiviestinnän suunnittelu MAR003AS2A-3005 25.03.2024-17.05.2024  5   (EVENING, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    - tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet
    - tuntee markkinointiin ja myyntiin liittyvät perusanalyysit ja -työkalut sekä osaa valita niistä sopivimmat markkinointiviestinnän suunnittelun tarpeisiin
    - osaa muotoilla tavoitteita markkinointiviestinnälle
    - osaa valita kohderyhmälle sopivat markkinointiviestinnän muodot ja mediat
    - tietää markkinointiviestinnän sisällön merkityksen yrityksen tavoitteiden saavuttamisessa
    - kykenee arvioimaan ratkaisujen vaikutuksia ja onnistumista mittareiden avulla
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - Asiakasymmärrys suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana
    - Markkinointiviestinnän suunnitteluprosessi
    - Markkinointiviestinnän muodot (ml. omat, ostetut ja anstaitut media sekä kumppanuudet)
    - Kohderyhmälähtöinen sisältöstrategia
    - Käytännön markkinointitoimenpiteet
    - Markkinointiviestinnän seurannan mittarit ja työkalut
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    - tietää asiakasymmärryksen ja brändin rakentamisen merkityksen osana yrityksen maineen kehittämistä. - ymmärtää tutkimuksen rooli osana markkinointiviestinnän suunnittelutyötä.
    - tunnistaa markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet.
    - tuntee markkinointiviestinnän muodot perustasolla.
    - osallistuu suunitteluun ja toteutukseen osana tiimiä.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    - osaa rakentaa erottuvaa brändiä ja kehittää asiakasyrityksen mainetta markkinointiviestinnän suunnittelun avulla.
    - hyödyntää tutkimustuloksia luovan suunnittelun perustana.
    - hyödyntää erilaisia ideointimenetelmiä suunnittelun eri vaiheissa.
    - hakee eri markkinointiviestinnän muodoista luovia näkökulmia kohderyhmän tarpeet huomioiden
    - tuntee markkinointitoimenpiteiden seurantaan liittyvät periaatteet
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    - kehittää asiakasyrityksen mainetta oivaltavan markkinointiviestinnän suunnittelun avulla brändstrategia huomioiden
    - hyödyntää tutkimustuloksia markkinointiviestinnän suunnittelussa ammattimaisesti.
    - hallitsee luovan suunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää luovia ideointimenetelmiä tavoitteellisesti.
    - osaa valita markkinointiviestinnän muodoista luovia näkökulmia kohderyhmien ajattelua ja toimintaa ohjaavalla tavalla.
    - osaa arvioida markkinointitoimenpiteiden onnistumista erilaisilla mittareilla ja työkaluilla.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Rämö, S. 2019. Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
    Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S., & Lloyd, J. 2021. Marketing Communications

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.

    Työelämäyhteydet

    Ei tenttejä

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.

    Ajoitus

    25.03.2024 - 17.05.2024

    Oppimistehtävät

    Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2024 - 22.03.2024

    Aikataulu

    Iltatoteutus lukujärjestyksen mukaisesti

    Ryhmä
    • EVENING
    • TRB3HEMARSAL
    • CONTACT
    • BLENDED
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    AHOT

    Opettaja

    Tuija Koskimäki

    Paikkoja

    15 - 45

    Arviointitavat

    H-5

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    3.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5