Opintojakso toteutetaan contact-opetuksena Porvoon Campuksella, 2 kertaa viikossa.
Kaikki materiaali ja tehtävät ovat Moodlen oppimisympäristössä.
Kurssiin liittyy itseopiskeltavaa materiaalia, monivalintakysymyksiä sekä tehtäviä.
Opettajan materiaalit + allaoleva kirjallisuus:
Blomster, M., Kurtti, J-R., Määttä, M. &, Sinisalo, J., 2020. Digitaalisen markkinoinnin käsikirja pk- ja mikroyrityksille. Saatavana e-kirjana.
Chaffey, Dave & Ellis-Chadwick, Fiona, 2022. Digital Marketing 8th Edition. Saatavana e-kirjana Haaga-Helian kirjastosta.
Driscoll Miller, J, Lim, J. & Meerman Scott, D. 2020. Data-First Marketing : How to Compete and Win in the Age of Analytics. John Wiley & Sons, Incorporated. Saatavana e-kirjana Haaga-Helian kirjastosta.
Haimowitz, I.J., Verhoef, P.C., Kooge, E., Walk, N. & Wiering, N. 2022. Data analytics for business : lessons for sales, marketing, and strategy. Routledge. Second edition.
Pyyhtiä, Roponen, Frosterus, Mertanen 2017. Digin mitalla 2.0.MagNet e-Publishing. Saatavana e-kirjana.
Pyyhtiä, T. Digiajan johtajan käsikirja. 2019. Books on Demand.
Case-esimerkit ja vierailevat luennoitsijat (tallenteet) pääsääntöisin työelämästä
Porvoon toimipiste
Kurssi suoritetaan tehtävien muodossa. Tenttejä ei ole.
Jos kurssin aikatauluja ei noudateta, tulee pistevähennyksiä. Tehtäviä ei voi uusia.
Kurssin räätälöinti:
Kurssia on mahdollista räätälöidä omien tavoitteiden mukaan:
Tehtävät 1 ja 2 tehdään yksilötyönä = max. arvosana 2
Tehtävä 3 tehdään yksilötyönä ja kun tämä ja edelliset yksilötehtävät on teht= max. arvosana 3-4
Tehtävä 4 tehdään ryhmätyönä ja kun tämä ja kaikki yksilötehtävät on tehty = max. arvosana 5
Suomi
Kurssin aihe soveltuu erinomaisesti kansainväliseen ympäristöön.
20.10.2025 - 12.12.2025
Opintojaksoon liittyy monivalintatehtävä sekä erilaisia soveltavia tehtäviä seuraavasti: 1) Koko kurssin materiaaliin liittyvä monivalintatehtävä (yksilötehtävä) 2) Oman oppimisen analyysi (yksilötehtävä) 3) Digimarkkinoinnin sertifikaatti (yksilötehtävä) 4) Dataohjautuva markkinointi case-yrityksessä -tehtävä (ryhmätehtävä)
Kurssi suoritetaan kolmannen periodin aikana.
Opintojakson voi suorittaa myös opinnallistaen tai näytöllä, jos aiempaa osaamista jo löytyy. Jos haluat vaihtoehtoisen suoritustavan, ota yhteyttä opintojakson vastuuopettajaan.
Maria Vickholm
15 - 45
Arviointiasteikko
90 - 100 pistettä = 5
71 - 89 pistettä = 4
61 - 70 pistettä = 3
51 - 60 pistettä = 2
40 - 50 pistettä = 1
Läsnäoloa edellytetään lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla.
- Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25 %, arvosanasi laskee yhdellä numerolla.
- Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50 %, opintojakso hylätään.
Arviointiasteikko noudattaa opintojaksokuvauksen arviointikriteerejä.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin peruskäsitteet ja työkalut. Opiskelija osaa ohjatusti löytää tarvittavaa tietoa ja ohjatusti analysoida dataa markkinoinnin lähtökohtana.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin työkalut ja niiden keräämän datan. Opiskelija löytää tarvittavaa tietoa ja analysoi sekä hyödyntää dataa markkinoinnin lähtökohtana. Opiskelija ymmärtää mittaamisen ja seurannan merkityksen asiakasymmärryksessä ja markkinoinnissa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin ja sen erityispiirteet erinomaisesti. Opiskelija hallitsee olennaisen tiedon löytämisen ja osaa itsenäisesti analysoida sekä hyödyntää dataa markkinoinnissa. Hän osaa valita oikeat mittarit ja tehdä kehitysehdotuksia. Opiskelija osaa viestiä omat ratkaisunsa ammattimaisesti.
TRALI Tradenomi liiketalous
0.00 op
0.00 op
H-5