•   Dataohjautuva markkinointi MAR002AS2A-3002 27.03.2023-19.05.2023  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    - dataohjautuvan markkinoinnin keskeiset käsitteet, käytännöt ja järjestelmät
    - kuvata miten digikanavissa (kotisivut, hakukoneet ja somekanavat) kertynyttä kävijätietoa voidaan analysoida ja hyödyntää markkinoinnissa asiakasymmärryksen ja päätöksenteon tukena
    - suunnitella personoitua markkinointia kerätyn tiedon perusteella sekä asettaa tavoitteita ja mittareita
    - huomioida vastuullisuuden, kestävä kehityksen ja eettisyyden datan käsittelyssä.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - tiedon merkitys ja käyttäminen markkinoinnin kehittämisessä sekä markkinointitutkimuksessa
    - tiedolla johtaminen markkinoinnissa 
    - tekoäly, automatisaatio ja robotiikka osana markkinointia
    - dataohjautuvan digitaalisen markkinoinnin perusteet
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin peruskäsitteet ja työkalut. Opiskelija osaa ohjatusti löytää tarvittavaa tietoa ja ohjatusti analysoida dataa markkinoinnin lähtökohtana.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin työkalut ja niiden keräämän datan. Opiskelija löytää tarvittavaa tietoa ja analysoi sekä hyödyntää dataa markkinoinnin lähtökohtana. Opiskelija ymmärtää mittaamisen ja seurannan merkityksen asiakasymmärryksessä ja markkinoinnissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija tuntee dataohjautuvan markkinoinnin ja sen erityispiirteet erinomaisesti. Opiskelija hallitsee olennaisen tiedon löytämisen ja osaa itsenäisesti analysoida sekä hyödyntää dataa markkinoinnissa. Hän osaa valita oikeat mittarit ja tehdä kehitysehdotuksia. Opiskelija osaa viestiä omat ratkaisunsa ammattimaisesti.
    Lisätiedot
    Läsnäolo:
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla.
    Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Lähiluennot lukujärjestyksen mukaan.
    Tuntitehtäviä sekä projektitehtävä aiheeseen liittyen.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Luentomateriaali sekä erikseen ilmoitettava oheismateriaali.
    Ilmoitetaan opintojakson yhteydessä.

    Työelämäyhteydet

    Käytännön case-esimerkit luennoilla. Vierailuluento Projektitehtävä tehdään opiskelijan valitsemasta case-yrityksestä

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä, tuntitehtävät sekä projektitehtävä erikseen ilmoitetun aikataulun mukaan.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Aihe on kansainvälinen ja materiaalia osin englannin kielellä.

    Ajoitus

    27.03.2023 - 19.05.2023

    Oppimistehtävät

    Pienimuotoiset tuntitehtävät eri luentoihin liittyen Soveltava projektitehtävä

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2023 - 24.03.2023

    Aikataulu

    Toteutetaan Moodlessa ilmoitetun aikataulun mukaan.

    Ryhmä
    • CONTACT
    • TR3HEMAR1
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Näyttö ja AHOTointi mahdollinen. Ole yhteydessä kurssin opettajaan.

    Opettaja

    Susanna Luoma

    Paikkoja

    15 - 45

    Arviointitavat

    Yksittäiset tuntitehtävät 50%
    Projektitehtävä 50%
    Kurssin hyväksyttävä suoritus edellyttää kaikkien tehtävien palautuksen.

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5