Opintojakso toteutetaan non-stop-virtuaalimuodossa. Opintojakso on suunniteltu toteutettavaksi kahdeksan viikon aikana, mutta opiskelija voi edetä nopeampaa tai hitaampaan tahtiin, oman aikataulun mukaisesti. Opintojakson tehtävien viimeinen palautuspäivä on lukukauden lopussa.
Oppimisalustalta löytyy ohjeistus opintojakson suorittamiseen. Tukea opiskeluun saa opiskelijakollegoilta sekä opettajilta yhteisen kysymyspalstan kautta sekä säännöllisesti järjestettävillä tukitunneilla.
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu tradenomitutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.
Bergström S. & Leppänen A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2015 tai uudempi painos.
Kotler, P. Principles of marketing. 2017 tai uudempi painos.
Armstrong, G., Kotler, P. Principles of marketing. 2016 tai uudempi painos.
Muut Moodlessa jaettavat materiaalit
Käytännön yritystoimintaan tutustuminen (esim. haastattelut, havainnointi) oppimistehtäviin liittyen. Lisäksi opintomateriaaleissa mukana runsaasti näkemyksiä työelämästä.
Pasilan toimipiste
Tentti ja uusintatentit järjestetään opintojakson lopuksi Moodlessa.
Suomi
Kansainväliset lähteet ja kirjallisuus. Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.
13.01.2025 - 16.05.2025
Oppimistehtävä 1: Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus. Oppimistehtävä 2: Markkinointimix Oppimistehtävä 3: Tentti
01.01.2023 - 01.01.2023
Opintojakso on avoinna koko lukukauden.
a) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
b) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Anu Seppänen, Maria Vickholm
30 - 100
Opintojaksoon liittyy kaksi oppimistehtävää ja tentti. Näistä opiskelija voi saada yhteensä maksimissaan 100 pistettä. Oppimistehtävät tehdään yksin tai pareittain ja niiden painoarvot ovat seuraavat:
T1 Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus 0–30 pistettä
T2 Markkinointimixin soveltaminen kohdeyritykseen 0-40 pistettä
Opintojakson tentti, 0-30 pistettä
Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta.
AVO Avoin ammattikorkeakoulu
0.00 op
5.00 op
H-5