Monimuoto-opetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennot, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
- itsenäinen opiskelu (projektityöskentely, tiedonhaku ja tenttiin valmistautuminen)
- projektityö: asiakaspersoonan määrittely, asiakkaan ostopolun kuvaus ja markkinointimixin soveltaminen caseyritykseen (ryhmätyö)
- tentti (yksilösuoritus)
Bergström S. & Leppänen A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2015 tai uudempi painos.
Kotler, P. Principles of marketing. 2017 tai uudempi painos.
Armstrong, G., Kotler, P. Principles of marketing. 2016 tai uudempi painos.
Työelämän konsultointi oppimistehtävien sisällöissä.
Porvoon toimipiste
Tentin ajankohta sovitaan erikseen.
Suomi
Kansainväliset lähteet ja kirjallisuus.
15.01.2024 - 17.05.2024
Oppimistehtävä 1: Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus. Oppimistehtävä 2: Markkinointimix Oppimistehtävä 3: Tentti
02.01.2024 - 12.01.2024
Vko
4 Opintojakson esittely, orientoituminen markkinointiajatteluun. Asiakasymmärrys, asiakastiedon kerääminen. Oppimistehtävän 1 aloitus.
6 Segmentointi, asiakaspersoonan luominen, ostokäyttäytyminen ja ostopolku. Oppimistehtävän 1 viimeistely ja palautus.
10 Markkinointimix, 4P:tä (tuote, hinta, saatavuus, viestintä). Oppimistehtävän 2 aloitus.
17 Markkinointimix, henkilöstö, palveluympäristö ja prosessit.Vastuullisuus markkinoinnissa. Oppimistehtävän 2 viimeistely ja palautus.
21 Tentti (etänä)
a) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
b) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Anu Seppänen
15 - 40
Opintojaksoon liittyy kaksi oppimistehtävää ja tentti. Näistä opiskelija voi saada yhteensä maksimissaan 100 pistettä. Opintojakson arvosana määräytyy pisteiden perusteella seuraavasti:
85-100 pistettä 5
75-84 pistettä 4
65-74 pistettä 3
55-64 pistettä 2
40-54 pistettä 1
Oppimistehtävät tehdään tiimeissä ja niiden painoarvot ovat seuraavat
T1 Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus 0–20 pistettä
T2 Markkinointimixin soveltaminen kohdeyritykseen 0-50 pistettä
Opintojakson tentti, 0-30 pistettä
Arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää molempien oppimistehtävien ja
tentin suorittamista hyväksytysti sekä aktiivista osallistumista opetukseen ja tiimityöhön.
Tiimi saa yhteisen arvosanan oppimistehtävävistä 1 ja 2.
Tiimin tasosta poikkeava yksilösuoritus voi vaikuttaa opiskelijan arvosanaan.
RESTO Restonomi
0.00 op
0.00 op
H-5