Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennot, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
- itsenäinen opiskelu (projektityöskentely, tiedonhaku ja tenttiin valmistautuminen)
- projektityö: asiakaspersoonan määrittely, asiakkaan ostopolun kuvaus ja markkinointimixin soveltaminen omaan liikeideaan (ryhmätyö)
- tentti (yksilösuoritus)
Bergström S. & Leppänen A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2015 tai uudempi painos.
Kotler, P. Principles of marketing. 2017 tai uudempi painos.
Armstrong, G., Kotler, P. Principles of marketing. 2016 tai uudempi painos.
Työelämän konsultointi oman liikeidean kehittelyprosessissa.
Porvoon toimipiste
Tentti järjestetään viikolla 49, uusintatentti viikolla 50.
Suomi
Kansainväliset lähteet ja kirjallisuus.
22.08.2022 - 16.12.2022
Oppimistehtävä 1: Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus. Oppimistehtävä 2: Markkinointimix Oppimistehtävä 3: Tentti
15.08.2022 - 19.08.2022
Vko
34 Opintojakson esittely, orientoituminen markkinointiajatteluun
35 Asiakasymmärrys, asiakastiedon kerääminen
36 Oppimistehtävä 1 Asiakastiedon kerääminen
37 Asiakasymmärrys, segmentointi ja asiakaspersoonan luominen
38 Oppimistehtävä 1 Asiakaspersoonan määrittely
39 Asiakasymmärrys, ostokäyttäytyminen ja ostopolku
40 Oppimistehtävä 1 Asiakkaan ostopolun kuvaus (vain 2 tuntia 5.10.)
41 Oppimistehtävän 1 palautus
42 Intensiiviviikko, ei lähiopetusta
43 Markkinointimix, tuote ja brändi + oppimistehtävä 2
44 Markkinointimix, hinta ja saatavuus + oppimistehtävä 2
45 Markkinointimix, markkinointiviestintä
46 Markkinointimix, markkinointiviestintä + oppimistehtävä 2
47 Markkinointimix, henkilöstö, palveluympäristö ja prosessit + oppimistehtävä 2
48 Vastuullisuus markkinoinnissa + oppimistehtävän 2 palautus
49 Tentti pe 9.12. klo 13:30 – 15 (itsenäisyyspäivänä ei opetusta)
50 Uusintatentti
a) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
b) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai
Anu Seppänen
15 - 40
Opintojaksoon liittyy kaksi oppimistehtävää ja tentti. Näistä opiskelija voi saada yhteensä maksimissaan 100 pistettä. Opintojakson arvosana määräytyy pisteiden perusteella seuraavasti:
85-100 pistettä 5
75-84 pistettä 4
65-74 pistettä 3
55-64 pistettä 2
40-54 pistettä 1
Oppimistehtävät tehdään tiimeissä ja niiden painoarvot ovat seuraavat
T1 Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus 0–20 pistettä
T2 Markkinointimixin soveltaminen kohdeyritykseen 0-50 pistettä
Opintojakson tentti, 0-30 pistettä
Arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää molempien oppimistehtävien ja
tentin suorittamista hyväksytysti sekä aktiivista osallistumista opetukseen ja tiimityöhön.
Tiimi saa yhteisen arvosanan oppimistehtävävistä 1 ja 2.
Tiimin tasosta poikkeava yksilösuoritus voi vaikuttaa opiskelijan arvosanaan.
TRALI Tradenomi liiketalous
H-5