Vuorovaikutteiset luennot, pienryhmä-, pari- ja yksilötyöskentelyä. Opiskelija saa palautetta tehtävistä opettajalta ja vertaispalautetta muilta opiskelijoilta.
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu it-tradenomitutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät."
Opintojakson kirjalähteet
Bergström & Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi Verkko-osoite
Lisälukemisto
Kotler, P., Armstrong, G. & Opresnik, M. O. 2018. Principles of marketing. 17 e. Global edition. Harlow, England: Pearson Verkko-osoite
Armstrong, G. k., Kotler, P. & Opresnik, M. O. 2023. Marketing: An introduction. Fifteenth edition. Global edition. Harlow, England: Pearson
Opintojaksolla käytetään esimerkkejä alan yrityksistä.
Pasilan toimipiste
Tentti järjestetään opintojakson lopuksi Moodlessa.
Suomi
Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.
22.08.2022 - 14.10.2022
Oppimistehtävät 1 ja 2 tehdään tiimeissä ja niiden painoarvot ovat seuraavat T1 Asiakaspersoonan määrittely ja asiakkaan ostopolun kuvaus 0–30 pistettä T2 Markkinointimixin soveltaminen kohdeyritykseen 0-40 pistettä Opintojakson tentti, 0-30 pistettä Käsitetentti, sisältää monivalintakysymyksiä Yksilösuoritteinen, suoritetaan opintojakson lopuksi Arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää molempien oppimistehtävien ja tentin suorittamista hyväksytysti sekä aktiivista osallistumista opetukseen ja tiimityöhön. Tiimi saa yhteisen arvosanan oppimistehtävävistä 1 ja 2. Tiimin tasosta poikkeava yksilösuoritus voi vaikuttaa opiskelijan arvosanaan.
13.06.2022 - 19.08.2022
Aikataulu (alustava), tarkempi aikataulu julkaistaan Mooldessa
Viikot ovat opetusviikkoja
Viikko 1 Opintojakson esittely
Viikko 2 Asiakasymmärrys
Viikko 3 Tiimitehtävä 1 esitys, markkinointimix, tuote- ja brändi,
Viikko 4 Hinta, saatavuus ja palveluympäristö
Viikko 5 Henkilöstö, asiakaspalvelu ja prosessit
Viikko 6 Markkinointiviestintä
Viikko 7 Vastuullisuus markkinoinnissa
Viikko 8 Tiimitehtävä 2 esittäminen, opintojakson tentti
Kurssin aikataulu löytyy opintojakson esittely välilehdeltä
kts. opintojaksokuvaus
Satu Harkki
15 - 40
Opintojaksoon liittyy kaksi oppimistehtävää ja tentti. Näistä opiskelija voi saada yhteensä maksimissaan 100 pistettä. Opintojakson arvosana määräytyy pisteiden perusteella seuraavasti:
90 – 100 5
80 – 89 4
70 – 79 3
60 – 69 2
50 – 59 1
alle 50 pistettä hylätty
TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
0.00 op
0.00 op
H-5