•   Strateginen brändin rakentaminen MAR001AS2A-3014 15.01.2024-15.03.2024  5   (TRB3HEMARSAL, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
    - tuntee brändin rakentamisen keskeisen käsitteistön.
    - ymmärtää vastuullisen brändi- ja markkinointistrategian merkityksen liiketoiminnalle, markkinoinnille ja johtamiselle.
    - tuntee asiakaslähtöisen brändinrakennuksen elementit ja osaa rakentaa brändistrategian, jossa on huomioitu vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys.
    - osaa soveltaa brändäyksen ja markkinointiviestinnän teorioita käytäntöön digitaalisessa toimintaympäristössä.
    - osaa analysoida brändejä ja hyödyntää tätä tietoa brändimarkkinoinnin kehittämiseen.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - Brändistrategia: Asiakaslähtöinen arvonmuodostus liiketoiminnan perustana, bränditarina, brändi-identiteetti, brändipositio, brändipersoona, brändiarvon osatekijät

    - Vastuullisen brändistrategian suunnittelu ja jalkautus

    - Brändikokemuksen kehittäminen johdonmukaisesti eri kohtaamispisteissä
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee brändistrategiaan liittyvät peruskäsitteet. Hän osaa nimetä joitain brändistrategian tavoitteita ja ymmärtää brändäyksen roolin yrityksen kilpailukeinona.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata brändistrategian keskeiset käsitteet sekä prosessit. Hän ymmärtää sen roolin organisaatiolle ja yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön ja suunnitella brändimarkkinoinnin ratkaisuja, joissa huomioidaan vastuullisuus.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija hallitsee brändistrategian käsitteet sekä prosessit. Hän osaa arvioida ja soveltaa bränditeoriaa sekä erilaisia brändäyksen viitekehyksiä liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisen brändistrategian ja sen avulla lisäarvoa asiakkaalle, vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa analysoida brändejä ja arvioida brändistrategian toteutumista markkinoinnissa. Hänellä on taito viestiä ratkaisunsa ammattimaisesti.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    15.01.2024 - 15.03.2024

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2024 - 12.01.2024

    Ryhmä
    • TRB3HEMARSAL
    • EVENING
    • CONTACT
    • BLENDED
    Opettaja

    Anna Vähäsalo

    Paikkoja

    15 - 45

    Koulutus

    TRALI Tradenomi liiketalous

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    3.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5