Kurssi järjestetään ONLINE-toteutuksena ja viikoittaiset kurssitapaamiset järjestetään Zoomin välityksellä torstai-iltaisin. Kukin kurssitapaaminen sisältää luento-osuuden sekä oppimistehtäviä pienryhmissä.
Opettaja ilmoittaa Zoom-osallistumislinkin ennen opintojakson alkua.
Berg, O., Gustafsson, H. & Friedman, D. 2018. Digital workplace strategy & design: A step-by-step guide to an empowering employee experience. [Malmö]: Unicorn Titans AB.
Huhta, M. & Myllyntaus, V. 2021. Työnantajabrändi ja työntekijäkokemus: Rakenna vetovoimainen työpaikka, jota tavoittelemasi työntekijät rakastavat ja kilpailijasi kadehtivat. Alma Talent. Helsinki. E-kirja. (https://haaga-helia.finna.fi/Record/3amk.292998)
Luukka, P. 2019. Yrityskulttuuri on kuningas: Mikä, miksi, miten? Helsinki: Alma Talent.
Morgan, J. & Goldsmith, M. 2017. The Employee Experience Advantage. John Wiley & Sons, Incorporated.
Mosley, R. & Schmidt, L. 2017. Employer branding. Hoboken, John Wiley & Sons, Inc. NJ.
Vuorinen, T. 2013. Strategiakirja: 20 työkalua. Talentum. Helsinki. (Employer branding osuus)
Lisäksi muut opettajan ilmoittama oppimateriaali (ilmoitetaan kurssin alussa).
HH kirjaston sivuilta löytyy myös runsaasti kirjoja, artikkeleita ja e-kirjoja esim. hauilla: Employer Brand, työnantajabrändi, employee experience ja työntekijäkokemus
Opinnot ja tehtävät peilaavat yritysten ja organisaatioiden arkea. Opiskelijat soveltavat oppimaansa omissa organisaatioissaan.
Pasilan toimipiste
Suomi
Osa oppimateriaaleista on kansainvälisiä ja englanninkielisiä.
15.01.2024 - 15.03.2024
Oppimismenetelmiä tällä kurssilla ovat verkkotapaamiset, itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja verkkotehtävät.
02.01.2024 - 12.01.2024
Opintojakso toteutetaan 15.1.-15.3.2024 välisenä aikana.
Ensimmäinen ONLINE verkkotapaaminen on torstaina 18.1.2024 klo 17.40-20.30 ja siihen osallistumalla opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksolla. Viikoittaiset verkkotapaamiset järjestetään torstaisin samaan aikaan.
Margit Suurnäkki
31 - 60
Kurssin tavoitteena on antaa opiskelijalle kattava kuva työntekijäkokemukseen ja työnantajabrändiin liittyvistä asioista.
Kurssilla käsiteltäviä aiheita:
- Työnantajabrändi
- Työntekijäkokemus
- Omistautuminen
- Työmotivaatio
- Työn merkityksellisyys tietotyössä
- Työn imu ja työn tuunaaminen/muotoilu tietotyössä
- Myönteinen organisaatiokulttuuri
- Työhyvinvoinnin edistäminen
- Työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin mittaaminen
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tunnistaa työntekijäkokemukseen vaikuttavia eri tekijöitä ja osaa määritellä työntekijäkokemukseen liittyviä teoreettisia käsitteitä. Hän osaa määritellä joitakin lähestymistapoja työnantajabrändin kehittämiseksi sekä osaa selittää työyhteisön hyvinvointiin vaikuttavia asioita. Hän osaa selittää, miten myönteistä kulttuuria ja työn merkityksellisyyttä tuetaan organisaatiossa.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Edellisten lisäksi hän soveltaa teoriakäsitteitä työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin kuvaamiseen ja analysointiin. Hän osaa arvioida usean eri muuttujan avulla, miten organisaation jäsenten työntekijäkokemusta tuetaan. Hän osaa perustellen suositella sopivia tapoja mitata työntekijäkokemusta. Hän pystyy soveltamaan opintojakson käsitteitä organisaation kehittämiseksi. Hän pystyy arvioimaan organisaation sisäisiä käytäntöjä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa monitahoisesti arvioida työntekijäkokemusta ja työnantajabrändiä yhdistäviä tekijöitä. Hän osaa arvioida työntekijäkokemuksen mittaamisen tapoja. Hän osaa tehdä perustellun analyysin ja kehittämisehdotuksen organisaation työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin kehittämiseksi.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
0.00 op
0.00 op
H-5