•   Hotelli- ja ravintolaliiketoiminnan palvelukulttuurin johtaminen LEA2HR002-3022 22.08.2022-16.12.2022  5   (RHM31, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    • osaa edistää luottamuksen ilmapiiriä ja kehittää palvelukulttuuria
    • tulkitsee tiimityön dynamiikkaa, tiimin jäsenten johtajuuden ja roolien kehittymistä sekä osaa toimia monimuotoisessa työympäristössä
    • ymmärtää vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen
    • ymmärtää työyhteisön dialogisen kehittämisen ja työhyvinvoinnin merkityksen liiketoiminnalle
    • osaa arvioida esimiehen rooleja ja keinoja muutoksessa johtamisessa
    Sisältö
    • Yrityskulttuuri ja palvelukulttuuri
    • Dialogisen kehittämisen periaatteet ja käytäntöjä
    • Luottamus, psykologinen ja sosiaalinen pääoma
    • Yhteistyö, kohtaamiset ja ryhmäilmiöt
    • Arvostava vuorovaikutus ja roolien rakentuminen
    • Työhyvinvointi systeemisenä ilmiönä

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tämän moduulin osaamistavoitteet voi saavuttaa esimerkiksi seuraavilla tavoilla:
    a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät monimuotototeutuksena
    Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Fischer, M. ja Vainio, S. 2015. Potkua palvelubisnekseen. Talentum pro.(pakollinen tenttikirja). Linkit/materiaalit Moodlessa.

    Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
    Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1

    Työelämäyhteydet

    Moduulissa työstetään yritysten organisaatiokulttuuria ja case-esimerkkejä

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Oppimistehtävät, tentti ja kurssin loppupresentaatio Moodlen aikataulun mukaisesti

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Esimerkkejä kansainvälisistä palveluyrityksistä. Mahdolliset yritysvierailijat ja vierailevat opettajat.

    Ajoitus

    22.08.2022 - 16.12.2022

    Oppimistehtävät

    Palvelu- ja organisaatiokulttuurin kehittämiseen liittyviä tehtäviä Tentti

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Aikataulu

    Syksy 2022, tarkempi aikataulu Moodlessa julkaistun aikataulun mukaisesti

    Ryhmä
    • RHM31
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Sovittavissa erikseen opettajien kanssa

    Arviointikriteerit

    Opiskelija saa palautetta kurssin oppimistehtävistä.

    Opettaja

    Anna-Liisa Aarti, Riikka Hynninen

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Hyväksytty moduuli arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.

    Koulutus

    HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5