CRM liiketoiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: ICB006AS2A-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 15.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 10.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 60
- Koulutus
- TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
- Opettajat
- Terhi Pio
- Ryhmät
-
ITB3PAICB1Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 3. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta
-
EVENINGIltaopetus
-
IT3PAICB1Tradenomi tietojenkäsittely, 3. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta, ryhmä 1
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- ICB006AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Verkkoluennot keskiviikkoiltaisin.
Ennakkotehtävä on suoritettava kahden ensimmäisen kurssiviikon aikana.
Muiden oppimistehtävien palauttaminen on suunniteltu porrastetusti opintojakson eri vaiheissa.
Oppimispäiväkirja ja "CRM:n hyödyntäminen yrityksessä" lähetetään arvioitavaksi opintojakson lopussa.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakso koostuu
- luennoista
- yksilö- ja ryhmätehtävistä
- käytännön harjoituksista
Opintojakso on mahdollista suorittaa myös näyttämällä aiemmin hankittu osaaminen. Mikäli sinulla on aiemmin hankittua osaamista opintojakson sisällöstä, olethan yhteydessä opettajaan jo toteutuksen ensimmäisellä viikolla.
Intro
Haluatko ymmärtää, miten yritykset rakentavat vahvoja asiakassuhteita ja miksi CRM on kriittinen osa nykypäivän liiketoimintaa? Tämä opintojakso vie sinut käytännönläheisesti asiakkuudenhallinnan (CRM) maailmaan huomioiden sekä teknologian että liiketoiminnan näkökulman.
Opintojakson aikana opit, miten CRM-järjestelmät auttavat hallitsemaan asiakastietoa, tehostamaan prosesseja ja tukemaan strategista päätöksentekoa. Sinulle tulee tutuksi, miten markkinointia voidaan automatisoida, miten myyntitiimit hyödyntävät CRM:ää tehokkuuden lisäämiseksi ja miten asiakaspalveluprosesseja rakennetaan CRM:ään. Lisäksi tarkastellaan CRM:n roolia liiketoimintastrategiassa ja sen tulevaisuutta uusien teknologioiden valossa.
Kurssin päätteeksi osaat suunnitella liiketoimintaprosesseja CRM-ympäristössä, hallitset keskeisen terminologian ja sinulla on konkreettista kokemusta CRM-järjestelmän käytöstä sekä loppu- että pääkäyttäjän näkökulmasta.
Oppimateriaalit
Kurssin oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan oppimisalustalla Moodlessa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakso on ONLINE-toteutus ja se suoritetaan etäluennoille osallistumalla ja oppimistehtäviä tekemällä. Ohjausta tehtävien tekemiseen voi saada verkkotapaamisten yhteydessä tai varaamalla kurssin opettajalta ajan tapaamiselle.
Kurssille osallistuminen vahvistetaan tekemällä ennakkotehtävä.
Työelämäyhteydet
Kurssilla tutustaan CRM-järjestelmän käyttöön, suunnitteluun ja hallintaan. Opetus sekä oppimis- ja tuntitehtävät keskittyvät CRM-vaatimusten tunnistamiseen ja ratkaisemiseen liiketoimintalähtöisesti. Vierailevia luennoitsijoita voi olla mukana kurssilla mahdollisuuksien mukaan.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälisyys
Osa kurssimateriaalista on englanniksi ja harjoituksissa käytettävä ohjelmisto (Salesforce) on englanninkielinen, maailmanlaajuisesti käytössä oleva CRM-järjestelmä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Mahdollisen näyttömenettelyn suhteen, olethan yhteydessä opettajaan jo toteutuksen ensimmäisellä viikolla.
Mikäli opiskelijalla on riittävästi osaamista kurssin oppimistavoitteisiin nähden, opiskelija voi suorittaa opintojakson näytön kautta. Näyttö tapahtuu kahdessa vaiheessa, jossa ensin lähetetään hakemus, jonka perusteella arvioidaan opiskelijan kelpoisuus opintojakson suorittamiseen näytöllä. Jos opiskelija on sopiva näyttökandidaatti, näyttö suoritetaan kirjallisella tehtävällä. Tästä opiskelija saa näytöstä arvosanan (1-5). Mikäli arvosana on 3-5, arviointi kirjataan Peppiin näytön jälkeen.
Mikä arvosanaksi on muodostumassa 1-2, opettaja on yhteydessä.
Oppimistehtävät
Oppimistehtävät liittyvät opintojakson teemoihin:
- Ennakkotehtävä kurssille osallistumiseen: CRM-markkina
- Viikottainen oppimispäiväkirja: opittujen kokonaisuuksien pohdintaa
- Moderni CRM
- CRM liiketoiminnassa: Salesforce Trailhead -oppimisympäristön valikoituja moduuleja (oppimisympäristö on englanninkielinen)
- CRM:n hyödyntäminen yrityksessä (yksilö tai parityö)
Kurssi sisältää lisäksi ei-arvioitavia, oppimista tukevia tunti- ja muita tehtäviä.
Arviointitavat
Arviointi perustuu verkkoluentoihin osallistumiseen ja oppimistehtäviin.
Opintojakson aikana palautetaan oppimistehtävät annetussa aikataulussa. Tehtävät arvioidaan pisteitä antamalla. Kurssin maksimipistemäärä on 100 pistettä.
90 pistettä tai enemmän -> 5
80 pistettä tai enemmän -> 4
70 pistettä tai enemmän -> 3
60 pistettä tai enemmän -> 2
40 pistettä tai enemmän -> 1
Haaga-Helia edellyttää läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25 %, arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50 %, opintojakso hylätään.