Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Määrittää viinien ominaisuudet ja laadun systemaattisen maistelun avulla
Selittää viinien tyyliin, laatuun ja hintaan vaikuttavat tekijät
Kuvata tärkeimmät rypälelajikkeiden ja viinialueiden ominaisuudet
Viinien myynnin ja markkinoinnin keskeiset periaatteet maahantuontiyrityksessä ja ravintoloissa
Systemaattisen maistelun periaatteet syventävästi
Viinien tyyliin, laatuun ja hintaan vaikuttavat tekijät viinin viljelyssä ja valmistuksessa
Keskeisimmät viinialueet Euroopassa ja muualla maailmassa sekä tärkeimmät rypälelajikkeet ja niiden ominaisuudet
Viinien myynti- ja markkinointiperiaatteet maahantuontiyrityksessä
Viinien markkinointi ja myynti ravintolatoiminnassa
Osoittaa syventävää kykyä maistaa tuotteita systemaattisesti. Tunnistaa keskeisiä tuotteita ja osaa kuvata niiden ominaisuuksia. Tunnistaa ja osaa kuvata tuotteiden laatuun, tyyliin ja hintaan vaikuttavia tekijöitä. Tunnistaa myynnin ja markkinoinnin välineitä maahantuonnissa ja ravintolatoimissa.
Tunnistaa ja kuvaa keskeisten tuotteiden ominaisuuksia ja osaa erotella niiden laatuun, tyyliin ja hintaan vaikuttavia tekijöitä syventävästi systemaattisen maistamisen avulla. Osaa kuvata rypälelajikkeiden ja viinialueiden ominaisuuksia. Osaa soveltaa myynnin ja markkinoinnin välineitä maahantuonnissa ja ravintolatoiminnassa.
Tunnistaa ja kuvaa keskeisten tuotteiden ominaisuuksia ja osaa erotella niiden laatuun, tyyliin ja hintaan vaikuttavia tekijöitä systemaattisen maistamisen avulla. Osaa kuvata rypälelajikkeiden ja viinialueiden ominaisuuksia. Pystyy tulkitsemaan myynnin ja markkinoinnin välineiden tehokkuutta maahantuonnissa ja ravintolatoiminnassa.