•   Palvelu, tuote ja laatu HOS007AS2A-3012 19.08.2024-30.07.2025  5   (DEMO) +-
    Osaamistavoitteet
    Osaa analysoida ja kehittää majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintamalleja. Ymmärtää palvelun, tuotteiden ja laadun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä, sekä osaa suunnitella kannattavia tuotteita ja palveluita asiakaslähtöisesti seuraten toimintaympäristöä. Osaa tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita ja voi perustella niillä kannattavat päätökset majoitus- ja ravintolaliiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Ei edeltävyysvaatimuksia
    Sisältö
    Majoitus- ja ravintola-alan trendit, konseptit ja toimintaympäristö. Palvelun, tuotteen ja laadun merkitys liiketoimintaympäristössä. Asiakasymmärryksen ja asiakaslähtöisyyden merkitys liiketoiminnan kehittämisessä. Alan erilaiset ansaintaperiaatteet, kannattavuuslaskelmat ja tunnusluvut. Tuotesuunnittelun osa-alueet ja tuotteistaminen. Majoitus -ja ravintolapalvelujen hinnoittelumenetelmät.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Tunnistaa majoitus- ja ravintolayrityksen liiketoimintamalleja. Ymmärtää kannattavuuden ja asiakaslähtöisyyden merkityksen majoitus- ja ravintola-alalla. Tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita liiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Ymmärtää majoitus- ja ravintolayrityksen liiketoimintamalleja, sekä kannattavuuden ja asiakaslähtöisyyden merkityksen majoitus -ja ravintola-alalla. Osaa vertailla erilaisia ansaintaperiaatteita liiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Ymmärtää ja analysoi majoitus- ja ravintolayrityksen liiketoimintamalleja. Osaa kehittää kannattavia ja asiakaslähtöisiä tuotteita. Ymmärtää, analysoi ja osaa perustella erilaisia ansaintaperiaatteita liiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tämä on näyttö- eli DEMO-toteutus opiskelijoille, jotka jo osaavat opintojaksolla opittavat tiedot ja taidot. Opintojaksolla ei ole opetusta tai tapaamisia

    Opiskelija näyttää aiemmin oppimansa näyttöraportissa ja -keskustelussa.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Ei ennalta määrättyä oppimateriaalia.

    Työelämäyhteydet

    Opiskelija voi hyödyntää työelämäkokemuksiaan ja -osaamistaan näyttöraportissa ja -keskustelussa.

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Näyttökeskustelu sopimuksen mukaan.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Näyttötehtäviin sisältyy hotelli- ja ravintola-alan kuvaamista myös kansainvälisestä näkökulmasta.

    Ajoitus

    19.08.2024 - 30.07.2025

    Oppimistehtävät

    Näyttö-prosessin aloittaminen Lähetä sähköpostia vastuuopettajalle (Haagassa Hanna Rinne), jossa esität perustelun sille, miksi sinun tulisi saada aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen tälle kurssille kokemuksesi perusteella. Kutsu kyseinen opettaja LinkedIn-verkostoosi. Näytössä kirjoitat raportin, johon sisällytät opintojakson oppimistehtävät Raportissa ja suullisessa näyttökokeessa osoitat osaamisesi liiketoiminnan palveluiden, tuotteiden ja laadun keskeisistä käsitteistä ja esittelet raporttisi. Lisätietoa DEMO-toteutuksen Moodlessa.

    Ilmoittautumisaika

    16.08.2024 - 16.08.2024

    Aikataulu

    Opiskelija sopii näyttöraportin palautuspäivän ja näyttökeskustelun ajankohdan oman kampuksensa ohjaavan opettajan kanssa.

    Haagan kampus: Hanna Rinne

    Ryhmä
    • DEMO
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Demo toteutus on valinnainen oppimistapa lähi-, online-, blended- ja virtuaalitoteutuksille.
    Tällä toteutuksella ei ole opetusta

    Opettaja

    Hanna Rinne

    Paikkoja

    1 - 40

    Arviointitavat

    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Tunnistaa majoitus- ja ravintolayrityksen liiketoimintamalleja. Ymmärtää kannattavuuden ja asiakaslähtöisyyden merkityksen majoitus- ja ravintola-alalla. Tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita liiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Ymmärtää majoitus- ja ravintolayrityksen liiketoimintamalleja, sekä kannattavuuden ja asiakaslähtöisyyden merkityksen majoitus -ja ravintola-alalla. Osaa vertailla erilaisia ansaintaperiaatteita liiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Ymmärtää ja analysoi majoitus- ja ravintolayrityksen liiketoimintamalleja. Osaa kehittää kannattavia ja asiakaslähtöisiä tuotteita. Ymmärtää, analysoi ja osaa perustella erilaisia ansaintaperiaatteita liiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

    Koulutus

    RESTO Restonomi

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5