•   Asiakaskokemuksen kehittäminen (projekti) HOS003AS2A-3001 23.10.2023-15.12.2023  5   (RE3HAHOSM, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa;
    - hahmottaa palvelukokemuksen kehittämisen merkityksen liiketoiminnassa
    - tunnistaa erilaisia asiakkuuksia ravintola- tai majoituspalvelujen käyttäjinä
    - suunnitella eri tyyppisiä palvelutuotteita ja tapahtumia
    - kuvata ja suunnitella asiakaspolkuja ja palveluprosesseja
    - käyttää palvelumuotoilun välineitä ja menetelmiä asiakaskokemuksen luomisessa
    - toteuttaa käytännössä asiakaslähtöisen palvelukokemuksen (projekti)
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opiskelijalla tulisi olla suoritettuna
    HH avainopinnot Asiakasymmärrys ja markkinointi
    HH avainopinnot Asiakaskokemus ja myynti
    HH avainopinnot Tiimityö ja projektiosaaminen
    Sisältö
    Käytännön projekti, jossa hyödynnetään asiakaskokemuksen ja asiakasymmärryksen näkökulmia: erilaiset asiakkuudet palveluiden käyttäjinä, asiakaskokemuksen elementit
    asiakaskokemuksen suunnittelu ja tuottaminen, asiakaspolun ja palveluprosessien kuvaaminen ja suunnittelu.
    Palvelumuotoilun käsitteet ja projektiin soveltuvat palvelumuotoilun työvälineet ja menetelmät
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    osallistuu ohjattuna käytännön projektiin asiakastapahtumassa, ja siinä tunnistaa palvelukokemukseen vaikuttavat elementit ja palveluprosessin vaiheet
    osaa määritellä erilaisia asiakkuuksia ja palvelutuotteita
    ymmärtää asiakaskokemuksen arvon palvelukehittämisessä
    hahmottaa palvelumuotoilun käsitteet, prosessin ja yksittäisiä menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämiseksi
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    osallistuu itseohjautuvan tiimin jäsenenä käytännön projektiin asiakastapahtumassa; osaa määritellä palvelukokemuksen elementit ja tasot asiakkaan tarpeita vastaavaksi
    osaa kuvata palveluprosessin sekä palveluntarjoajan että asiakkaan näkökulmasta
    osaa arvioida/ mallintaa asiakaskokemusta määritellyssä palveluympäristössä
    hyödyntää palvelumuotoilun työvälineitä asiakaskokemuksen kehittämisessä
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    osallistuu vastuullisessa tiimiroolissa käytännön projektiin asiakastapahtumassa; osaa suunnitella palvelupolkuja asiakasryhmät, henkilöstö ja liikeidea huomioiden
    tunnistaa palveluprosessin kriittiset elementit ja kehityskohteet
    osaa kehittää asiakasryhmäkohtaista palvelukokemusta hankitun asiakasymmärryksen perusteella
    osaa soveltaa innovatiivisesti palvelumuotoilun prosessia ja työvälineitä eri palveluympäristöissä

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tällä toteutuksella tehdään käytännön projekti, jossa hyödynnetään asiakaskokemuksen ja asiakasymmärryksen näkökulmia.
    Projektissa hyödynnetään palvelmuotoilun välineitä. Opiskelijat suunnittelevat, toteuttavat ja arvioivat projektin.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Käytettävä materiaali esitellään toteutuksen aluksi. Materiaali saatavilla Moodlessa.

    Toteutuksella hyödynnetään myös aikaisempien toteutusten sisältöä ja menetelmiä (palvelumuotoilun perusteet, elämyksellisyys, projektin hallinnan menetelmät ja työkalut jne.)

    Työelämäyhteydet

    Tämä projekti linkittyy vahvasti elinkeinoon. Projektissa hyödynnetään sidosryhmiä sekä alan toimijoita.

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Tällä toteutuksella ei ole tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    23.10.2023 - 15.12.2023

    Oppimistehtävät

    Totetuksella on projekti, joka arvioidaan oppijakson suoritustehtävänä. Projektiarviointiin liitty itsenäisiä reflektointeja, ryhmässä suoritettuja kirjallisia sekä käytännöllisiä osioita sekä raportointia. Opiskelijan osallistuminen projektiin sen kaikissa vaiheissa on ensisijaisen tärkeää kurssin suorittamiseksi.

    Ilmoittautumisaika

    12.06.2023 - 20.10.2023

    Aikataulu

    Periodi 2 / 2023

    Ryhmä
    • RE3HAHOSM
    • CONTACT
    Opettaja

    Nina Niemi, Anna-Liisa Aarti

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Opiskelijan ja ryhmän suoritusta projektin kaikissa vaiheissa arvioindaan (yksilön osaaminen sekä ryhmä onnistuminen).
    Lisäksi kirjallisia suunnittelutehtäviä sekä toteutuksen ja onnistumisen analyysejä (Raportti tai vastaava)

    Koulutus

    RESTO Restonomi

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5